logo F1online.sk

Marko si uštipačne „rypol“ do Leclerca: Nemôžete vyjsť na trať za ním

Helmut Marko
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 5. 2023

Max Verstappen doplatil v kvalifikácii na Veľkú cenu Miami na vlastnú drobnú chybu a prostú smolu. Chyba v prvom pokuse a červené vlajky pri druhom znamenajú štart z piateho radu, pritom aj s priemerným kolom to mohol s prehľadom dostať do prvého radu. Bohužiaľ, ako ironicky poznamenal poradca Red Bullu Helmut Marko, vyjsť na trať za Charlesom Leclercom sa nevypláca.

Pilot Ferrari opäť ukázal, že riziko je jeho druhé meno. V Miami však nie je hrdinom, ale zatrateným, a stiahol so sebou aj Maxa Verstappena. Nestrannému fanúšikovi to síce nevadí, veď pôvodne to mal byť jednoznačný víkend, ale takto čaká mnohých pilotov náročná úloha.

Na druhú stranu sa natíska otázka: mohol Red Bull urobiť niečo lepšie? Stačí sa pozrieť na počínanie Mercedesu v Q2, ktorý poslal Lewisa Hamiltona na trať neskoro, ten uviazol v premávke a nasledovalo veľmi nevydarené kolo. Riskoval aj Red Bull zbytočne? Nemal Verstappena radšej poslať na trať skôr?

„Ironický povedané, nemôžete vyjsť na trať za Leclercom,“ podpichol monackého pretekára poradca Red Bullu Helmut Marko pre Sky Deutschland. „Max mal obrovskú smolu. V prvom pokuse bol trochu široký, potom sme skrátka mali vyjsť skôr z boxov. Naša rýchlosť na to stačila a minimálne prvé dva rady sme mali isté.“

„Ale aj to je súčasť učebného procesu. Chceli sme sa plne sústrediť na záverečný pokus a vyťažiť z neho maximum. Čím neskôr vyjdete z boxov, tým máte lepšiu trať. V tomto prípade to však nebolo správne rozhodnutie,“ priznal Marko.

Ten však jedným dychom pochválil druhého zo svojich zverencov. Sergio Pérez bol v správnom čase na správnom mieste a nedopustil sa žiadnej chyby. Najvýhodnejšie miesto na štarte nedeľných pretekov tak bude patriť jemu a dostal sa do najvýhodnejšej „palebnej pozície“ pre útok na čelo šampionátu.

„Pole position pre Checa je niečo neuveriteľné. Miami je jeho viac-menej domáce podujatie,“ hovorí spokojne Marko. „Zlepšuje sa, učí sa v každej jazde, dokáže pracovať s pneumatikami a lepšie sa koncentrovať.“

„V posledných rokoch bol zakaždým pol sekundy až sekundu za Maxom. Niečo také nedokážete zmazať v priebehu jedného či dvoch tréningov, ale začína sa Maxovi približovať,“ povedal Marko.