logo F1online.sk

Ferrari nasadí v Miami prvé vylepšenia: Máme za sebou dôležité rozhodnutie

Carlos Sainz
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 5. 2023

Akým veľkým náskokom v súčasnosti disponuje Red Bull a ako rýchlo sa ostatní dokážu dotiahnuť? Síce sa nestretol s takým veľkým záujmom, ale líder šampionátu pricestoval do Baku s prvým balíkom vylepšení. Ferrari bude nasledovať tento týždeň a po zlepšenom výkone chce partička okolo Frédérica Vasseura pokračovať v budovaní vlastnej sebadôvery.

Okruh v Baku Ferrari dobre sadol, ale nebol to ten najideálnejší víkend na nasadzovanie vylepšení. Iba jeden tréning a šprint na špecifickej trati, kde si musíte dávať veľký pozor na vietor, bol pre inžinierov veľmi nehostinným prostredím. V Miami sa však vraciame späť do normálu, tímy dostanú tri voľné tréningy a okruh ponúka kombináciu rýchlych i pomalých zákrut.

Práve sem pricestuje Ferrari s prvým balíkom úprav. Bude ho potrebovať, keďže, na rozdiel od Baku, by táto trať mohla vrátiť do sedla hlavne Aston Martin, pre ktorý sú tunajšie vysoké teploty spojené s degradáciou pneumatík ideálnou kombináciou.

„Veľmi sme na to tlačili a toto pódium je pre nás, aj pre mňa osobne, dôležitým míľnikom. Musíme na tom postaviť tempo a budovanie sebadôvery tímu,“ povedal šéf Ferrari Frédéric Vasseur.

„Dôležité je to aj preto, že sme v posledných týždňoch urobili dôležité rozhodnutie z hľadiska nášho technického prístupu, a vypláca sa nám to. Myslím si, že pre sebadôveru vo vnútri tímu je to dôležité.“

„Do Miami aj na niekoľko ďalších podujatí začneme prinášať vylepšenia. Bude dôležité zistiť, ako na nich auto zareaguje, a tiež či dokážeme z vylepšení vyťažiť maximálny potenciál,“ dodal Vasseur.

Podľa jeho slov sa Ferrari vydá skôr cestou nasadzovania menších, ale početnejších, vylepšení. Nasadzovanie veľkých balíkov upgradov bude pri súčasnom harmonograme zložité.

Ferrari však v Baku ukázalo, že napredovať sa dá aj bez nasadzovania vylepšení. Charles Leclerc dokázal s pomerne veľkým prehľadom poraziť Mercedes a napokon aj Aston Martin, aj keď v závere pretekov mal Fernanda Alonsa v pätách. Ferrari síce nemalo šancu v Baku zvíťaziť, ale bolo druhým najrýchlejším tímom na rošte a tento status si bude chcieť udržať aj v Miami, kde by papierovo mal mať prevahu Aston Martin alebo Mercedes.

„Sezóna bude ešte dlhá a pred nami je devätnásť pretekov,“ povedal šéf Ferrari. „Keď si porovnáte, ako sme na tom boli v Džidde a v Baku, tak sa nám podľa mňa podarilo zmazať viac ako 50 percent z našej straty.“

„Stiahnuť ďalších 50 percent však nebude vôbec jednoduché. Vieme, že sa musíme zlepšiť, a vieme, kde sa musíme zlepšiť,“ dodal Fred odhodlane.