logo F1online.sk

Alpine sa vydal s bubnom na zajace: Baku a Imola prinesú podstatné zlepšenie

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 4. 2023

Kedy sa Alpine konečne dotiahne na najlepších? Túto otázku si v súvislosti s francúzskym továrenským tímom kladieme v podstate už od doby, čo sa vrátil do Formuly 1. Tím i verejnosť čakajú dlhé roky, ale Alpine sa nie a nie vymaniť zo stredu poľa. Napriek sľubom pokračuje tento boj aj v roku 2023.

Alpine začal tento ročník tam, kde ten minulý zakončil: na čele stredu poľa. Problém pre francúzsky celok však spočíva v tom, čo sa cez zimu podarilo Aston Martinu. Pokrok stajne zo Silverstone znamená, že sa Alpine prepadol na celkové piate miesto, a teda do boja o deviate a desiate miesto v pretekoch.

Prečo sa to Aston Martinu podarilo a Alpinu nie? Túto otázku si istotne kladú aj v Enstone, ale určite nepanikária. Austrália ukázala záblesk kvalitného potenciálu, ktorý tím plánuje ešte posilniť nasadením vylepšení. O tých sa v kuloároch hovorí len v superlatívoch, ale ostatných osem rokov v podaní Alpinu a Renaultu nám dávajú všetky dôvody na skepticizmus.

Hlavný technický riaditeľ tímu Pat Fry však zostáva optimistický. Vylepšenia pripravované do Baku a do Imoly (prvé zásadnejšie upgrady z pera jeho inžinierov v tejto sezóne) vraj prinesú nemalé zlepšenie.

„Rovnako ako vlani, aj v tomto roku máme rozbehnutý náležitý vývojový plán,“ povedal Fry, ktorého cituje portál The Race.

„V Baku by sme mali urobiť krok vpred a potom ďalšie v nasledujúcom období, takže štvrté preteky v Baku a šieste v Imole by mali priniesť podstatné zlepšenie,“ dodal Fry.

Alpine sa nijak netajil svojím plánom priblížiť sa trom najlepším – po úvodnom predstavení Aston Martinu už môžeme hovoriť o štyroch najlepších –, čo nebude vôbec jednoduché, keď uvážime, že toto kvarteto disponuje nezanedbateľným náskokom a takisto pokračuje v horúčkovitom vývoji.

„Strata na tretieho najlepšieho bola veľká a my musíme túto medzeru uzavrieť. Aby sa nám to však podarilo, musí byť tempo nášho vývoja vyššie než u ostatných tímov. To nebude nič jednoduché,“ priznáva najvyššie postavený inžinier v technickom tíme Alpinu.

„Práve o to sa všetci usilujeme a dúfame, že nám to monopost A523 umožní,“ dodal.

Dôvod na určitý optimizmus tu však je. Spomeňte si na minulú sezónu, ktorá pre Alpine nezačala nijak pozitívne a tím sužovalo množstvo problémov. Napriek všetkému sa však darilo Francúzom postupne posúvať dopredu a nakoniec sa etablovať ako najrýchlejší tím stredu poľa, čo aj potvrdil ziskom celkového štvrtého miesta v Pohári konštruktérov.

„Osobne nie som nikdy spokojný,“ odpovedal Fry na otázku, či je spokojný s výkonnosťou svojho tímu. „Sme tu, aby sme sa posúvali dopredu a musíme pokračovať v práci.“

„Je príjemné sledovať, čo vychádza z továrne a z veterného tunela, rovnako pozorovať potenciál ďalších vylepšení. V priemere zaostávame v kvalifikácii o štyri až päť desatín. Tie potrebujeme nájsť, aby sme sa dotiahli, nie na Red Bull, ale na ostatných. Je to v našich silách, len musíme vyvíjať rýchlejšie než oni,“ odkázal Fry.

„Stále sa učíme nové veci o našom aute. V zime sme vykonali niekoľko nezanedbateľných mechanických zmien, ktoré naďalej skúmame. Máme tak v kufríku viac nástrojov, ktoré pri nastavení môžeme využiť,“ dodal.