logo F1online.sk

Veľkým problémom Mercedesu je vraj aj umiestnenie kokpitu

Lewis Hamilton
© Jiří Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 3. 2023

Lewis Hamilton nebol v Saudskej Arábii v najlepšej forme. Až v nedeľných pretekoch sa dokázal dostať blízko k tímovému kolegovi Georgeovi Russellovi, ktorý bol vo voľných tréningoch a v kvalifikácii v aute omnoho spokojnejší. Problémov nemá Mercedes práve málo a podľa Lewisa Hamiltona je ním aj umiestnenie kokpitu.

Kokpit Mercedesu je vraj posadený príliš dopredu. Niečo také sme si v doterajšom priebehu sezóny ani nevšimli, ale podľa Lewisa sedia piloti konkurencie bližšie k stredu monopostu, čo má na pocit za volantom svoj vplyv.

„Keď sa pozriete do minulosti, tak som vždy obľuboval pretáčavé autá,“ povedal Hamilton novinárom pred štartom austrálskeho víkendu. „Neviem, či ľudia vedia, ale v našom aute sa sedí bližšie k prednej náprave než u ostatných tímov. Kokpit Mercedesu je skrátka viac vpredu.“

„Keď pilotujete, máte pocit, že sedíte na predných kolesách, čo je jeden z najhorších pocitov, aké môžete v aute mať. Niečo také má vplyv na vaše pocity a vnemy v kokpite.“

„Pre to je ťažšie predpokladať správanie monopostu než keby ste sedeli viac vzadu a bližšie k stredu. Je to niečo, s čím mám naozaj problém,“ priznal sedemnásobný majster sveta.

V Džidde sa veľa hovorilo o tom, že Hamilton bojuje s nestabilnou zadnou časťou monopostu, s čím zrejme má problémy napríklad aj taký Carlos Sainz vo Ferrari. Aerodynamické vlastnosti Mercedesu W14 sú vraj naďalej problémom, čo v spojení s posedom v kokpite znamená, že Lewis sa necíti s autom dostatočne spojený.

„Okrem toho má toto auto aerodynamické charakteristiky nasmerované príliš na prednú časť. Keď dáte nohu z brzdy a začnete zatáčať, tak sa zadná časť neposadí. Robí to pravý opak toho, čo chceme a práve toto sa snažíme napraviť,“ hovorí Hamilton.

„Počúval som svoj tím a práve toto bola cesta, ktorou sme sa podľa nich mali uberať v Džidde. Keby som vedel, aký pocit budem mať, tak by som to nedovolil. Do budúcna sa to musí zmeniť,“ dodal.

Vraj pritom existuje niečo, čo je možné urobiť s nastavením zavesenia monopostu. To vraj v Saudskej Arábii skrátka lepšie sedelo tímovému kolegovi Georgeovi Russellovi.

„Existuje jedna špecifická vec, ktorú môžeme urobiť pri nastavení zavesenia. Musíte to však urobiť v piatok po voľnom tréningu. Vo zvyšku víkendu sa to už nedá zmeniť. Je to ako hodiť si kockou, niekedy to funguje, inokedy nie. Georgeovi to fungovalo skvele a odviedol skvelú prácu. V pretekoch mi chýbala silnejšia predná časť monopostu, čo bolo spôsobené nastavením,“ povedal sedemnásobný majster sveta.