logo F1online.sk

Náborový proces McLarenu pokračuje: Tím získal popredného inžiniera z Aston Martinu

Oscar Piastri
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 3. 2023

Zemetrasenie na technickom oddelení McLarenu pokračuje. Tím v uplynulom týždni oznámil reštrukturalizáciu svojho technického oddelenia, zavedenie novej štruktúry a odchod doterajšieho technického riaditeľa Jamesa Keya. Po príchode bývalého hlavného aerodynamika Ferrari Davida Sancheza hlási stajňa z Wokingu ďalšiu posilu – hlavného aerodynamického technológa Aston Martinu Mariana Alperina.

McLaren napodobňuje Ferrari a zavádza štruktúru bez funkcie technického riaditeľa. James Key tím opúšťa a po novom bude bossovi stajne Andreovi Stellovi zodpovedať trojica mužov z tzv. výkonného technického tímu – pozostávajúca z trojice Peter Prodromou (aerodynamika), David Sanchez (koncept monopostu) a Neil Houldey (technika a dizajn).

Bola to prvá veľká reakcia na neúspešný štart do sezóny 2023. McLaren sa nachádza na úplnom chvoste štartového roštu a spolu s AlphaTauri je po prvých dvoch veľkých cenách bez bodu.

Podľa informácií portálu Motorsport.com hlási tím okolo Zaka Browna príchod ďalšej posily na oddelenie pod Prodromouovým vedením, ktoré je po vykonaní internej analýzy považované za technicky (tím stále nemá vlastný veterný tunel) aj personálne podvyživené.

„Snaha posilniť aerodynamické oddelenie viedla k uzavretiu dohôd s pätnástimi novými zamestnancami, niektorí z nich sa už k tímu pripojili, ďalší budú musieť pred svojím príchodom absolvovať povinnú dovolenku,“ píše britský portál.

„Patria medzi nich aj bývalí zamestnanci viacerých špičkových tímov ako Ferrari, Red Bull a Aston Martin.“

„Jedným z nich je aj šéf pre aerodynamickú výkonnosť a analýzu tímu Aston Martin Mariano Alperin, ktorý zohral dôležitú úlohu pri transformácii britského tímu na najbližšieho vyzývateľa Red Bullu,“ dodáva Motorsport.com.

Tento muž má vo Formule 1 viac ako pätnásťročné skúsenosti. Pracoval ako hlavný aerodynamik Hondy, potom medzi rokmi 2008 a 2019 ako šéf pre aerodynamický vývoj Sauberu a napokon od apríla 2019 v pozícii hlavného aerodynamického technológa Aston Martinu.

Sanchez by sa k McLarenu mal pripojiť v roku 2024 po absolvovaní dvanásťmesačného plateného voľna vo Ferrari. Ako dlho mieni Aston Martin držať Alperina, to zatiaľ nevieme.