logo F1online.sk

Wolff: Je mi jedno, či budeme mať rovnaké auto ako Red Bull, hlavne nech je rýchle

George Russell
© Jiří Křenek/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár23. 3. 2023

Doposiaľ to bol práve Mercedes, kto prichádzal s inováciami, pre ktoré bol pod drobnohľadom súperov. Doba sa však mení. Tím z Brackley už zďaleka nedominuje štartovému poľu ako v nedávnej minulosti a opraty nad Formulou 1 prevzal Red Bull. Práve rakúsky celok tak pochopiteľne prináša tie najchytrejšie riešenia. Toto Wolff sa  prednedávnom vyslovil, že za istých okolností sa kopírovaniu súperov nebráni, no zatiaľ na to „strieborné šípy“ vraj nie sú odkázané. Po začiatku novej sezóny sa však zdá, že opak je pravdou. „Meďáku“ patrí v tímovej súťaži až tretia priečka, s čím nemecký gigant isto nemôže byť spokojný – a ani nie je, a to dokonca až do takej miery, že sa podľa slov svojho šéfa možno v blízkej budúcnosti inšpiruje od najbližších konkurentov.

Zdá sa, že časy, keď Mercedes prichádzal výhradne s vlastnými riešeniami, sú už nenávratne preč. Nemecký továrenský tím sa síce nápady snaží chrliť aj naďalej, no pravdou je, že nie sú veľmi úspešné.

Ak chce Mercedes v dohľadnej dobe pomýšľať na víťazstvá, má dve možnosti. Buď zostať verný čisto svojim nápadom a veriť, že zožnú úspech, alebo sa inšpirovať konkurenciou. Vyzerá to tak, že Totovi Wolffovi už dochádza trpezlivosť a skôr či neskôr sa rozhodne pre druhú z menovaných možností.

„Myslím si, že v tejto fáze [sezóny, pozn. red.] nemáme žiadny dogmatizmus o tom, ako by malo auto vyzerať,“ uviedol Toto Wolff. „Musí to byť najrýchlejšie možné pretekárske auto. Je mi jedno, či to auto bude vyzerať ako Red Bull alebo SpaceX, musí však byť rýchle.“

„Ak bude vyzerať ako Red Bull, dáme tam niekde malého býka s nálepkou. Ak bude rýchle, tak sa hanbiť nebudem.“

Nateraz však Mercedes Red Bull (a ani nikoho iného) zrejme kopírovať nemieni. Wolff sa domnieva, že monopost W14 sa rapídne zlepší, akonáhle sa inžinierom podarí nastaviť jeho ideálnu svetlú výšku.

„Myslím si, že najväčšie zmeny, ktoré sme [oproti vlaňajšku, pozn. red.] urobili, je to, že sa auto snažíme dostať do jeho ideálnych nastavení,“ vysvetlil Wolff. „Minulý rok bolo auto posadené príliš nízko, teraz je pre zmenu príliš vysoko. Veríme, že vieme, čo máme teraz urobiť.“

„Samozrejme, následne chcete mat ideálne nastavenú aj podlahu a karosériu. Nechcem znieť príliš hlúpo a optimisticky, ale aspoň vidím malé svetielko na konci tunela, čo je povzbudzujúce,“ dodal 51-ročný Rakúšan.