logo F1online.sk

Dotiahne sa Aston Martin na Red Bull? Vlani sme stratu na súperov dokázali zmazať, hovorí Krack

Fernando Alonso, Sergio Pérez
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Tomáš Masár
Tomáš Masár23. 3. 2023

Po prvých dvoch pretekoch sezóny je zrejmé, že najrýchlejším autom na štartovom poli je Red Bull. Komu však patrí z hľadiska výkonnosti druhé miesto? Zdá sa, že Aston Martinu. Bol to práve Fernando Alonso, ktorý doplnil jazdcov „červeného býka“ na pódiu tak v Bahrajne, ako aj v Saudskej Arábii. V tíme so sídlom v Silverstone sú tak po počiatočnej fáze šampionátu s výsledkami nesmierne spokojní. Dokáže sa však Aston Martin dotiahnuť na Red Bull? Šéf stajne Mike Krack je nateraz vo vyjadreniach nadmieru opatrný. Uvedomuje si však, že ak Aston Martin dokáže v priebehu sezóny priniesť zlepšenia ako v záverečnej časti minulého ročníka, nič nie je nemožné.

Aston Martin síce v Saudskej Arábii v kvalifikácii o niečo zaostal za Ferrari, keď Fernando Alonso nestačil na Charlesa Leclerca a Lance Stroll ani na Carlosa Sainza, no v pretekoch to vyzeralo už úplne inak. Zelené monoposty, obzvlášť ten Fernanda Alonsa, po trati lietali, zatiaľ čo pretekári tímu z Maranella pôsobili nemastno-neslano.

Podľa šéfa tímu Mikea Kracka sa tak potvrdilo, že Aston Martinu patrí z hľadiska výkonnosti druhá priečka.

„Myslím si, že tento víkend to potvrdil,“ nechal sa počuť Mike Krack. „Domnievam sa však, že s takýmito závermi musíme byť opatrní. Máme dve vzorky údajov, a to z dvoch úplne odlišných tratí. Na týchto dvoch tratiach sme boli konkurencieschopní, no sú tam aj iné.“

„Súperov nesmiete podceniť, je to všetko relatívne. Môže to byť aj tým, že jeden z konkurentov mal problémy, o ktorých nevieme, a ktoré by mohli zamávať poradím. Myslím si preto, že musíme počkať a uvidíme [ako na tom vlastne sme, pozn. red.]. Opýtajte sa ma to znova na konci sezóny!“

„V Bahrajne sme krotili očakávania, povedzme to tak. Cítili sme, že vo vysokorýchlostných úsekoch v Bahrajne sme možno o niečo menej konkurencieschopní ako na ostatných úsekoch. V Bahrajne sa ale očividne nešlo na doraz, takže sme vlastne ani nevedeli, ako na tom sme. Práve toto nevedomie nás prinútilo byť opatrnými v tom, čo povieme. Druhou vecou bol priamy výkon – takže v podstate dve veci, o ktorých sme si v Bahrajne mysleli, že v nich nepatríme medzi najlepších, sú tie, ktoré sú tu [v Saudskej Arábii, pozn. red.] dominantné. To nás prinútilo byť opatrnými.“

Aston Martin síce vlani obsadil v Pohári konštruktérov až siedmu priečku, no v závere šampionátu si vďaka nepretržitému vývoju poriadne polepšil. O niečo podobné by sa rád pokúsil aj v tomto roku. Krack si však uvedomuje, že dostať sa na úroveň Red Bullu bude nesmierne náročné.

„Otázkou je, dá sa Red Bull vôbec dostihnúť?“ položil si rečnícku otázku Krack. „Teraz prebiehajú preteky vo vývoji a my tu bojujeme s ľuďmi, ktorí majú inú palebnú silu, s ľuďmi, ktorí majú odlišnú infraštruktúru a ľuďmi, ktorí sú na toto zvyknutí.“

„Myslím si, že musíme byť preto vo vyjadreniach opatrní a neposkytovať príliš veľa predpovedí o tom, či strata na Red Bull zostane nezmenená alebo sa naň dokážeme dotiahnuť. Budeme na tom tvrdo pracovať. V minulom roku sme boli svedkami toho, že dokážeme trochu zmenšiť stratu aj na autá, ktoré boli pred nami. Neznamená to však, že keď sa nám to podarilo v minulom roku, tak sa nám to podarí aj tentokrát.“

Na otázku, či sa Aston Martin väčšmi zameria na súperov za nimi alebo na Red Bull, Krack odpovedal: „Referenciou je vždy najrýchlejšie auto.“

„Nemá však zmysel sa príliš pozerať na to, ako ste na tom v porovnaní s ostatnými. V skutočnosti to nemení nič na tom, čo robíte. Snažíte sa vylepšiť auto v oblastiach, kde je slabé a zlepšiť sa v týchto oblastiach,“ uzavrel 50-ročný Luxemburčan.