logo F1online.sk

Verstappen: Nie som tu, aby som končil na druhom mieste

Max Verstappen, Júki Cunoda a Valtteri Bottas
© Pirelli
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 3. 2023

Red Bull bol aj na druhom podujatí sezóny bezkonkurenčný. Pohrávali sme sa s rôznymi myšlienkami, že by mohol vstúpiť do hry charakter okruhu, nízka degradácia, alebo niečo podobné, ale nestalo sa. Aj keď v obrátenom poradí, Džidda bola napokon svedkom ďalšieho double Red Bullu.

Max Verstappen v poslednom kole napokon „urval“ najrýchlejšie kolo, takže sa o jeden bod udržal na čele šampionátu. V pretekoch však musel po štarte z pätnásteho miesta tuho bojovať. Do karát mu zahral dobre načasovaný výjazd bezpečnostného vozidla aj bezkonkurenčné tempo Red Bullu.

Aj keď Max po pretekoch uznal, že druhé miesto bolo preňho po štarte z pätnásteho maximom, úplnú spokojnosť by ste na jeho tvári hľadali márne.

„Dúfam, že si takéto tempo dokážeme udržať ešte dlho, ale nejde len o tempo. Musíme sa tiež uistiť, že auto bude spoľahlivé a fungovať bez problémov,“ povedal Verstappen po skončení nedeľných pretekov.

„Myslím tým, že ani môj prvý víkend nebol veľmi čistý, keďže medzi testami a prvým podujatím došlo k veľkému posunu vo vyvážení a tiež niekoľkým ďalším veciam.“

„Teraz opäť, po troch dobrých tréningoch, došlo k problému v kvalifikácii. Iste, podarilo sa mi posunúť na druhé miesto, čo je dobré a všetci v tíme sú spokojní, ale ja osobne nie som spokojný. Nie som tu, aby som končil na druhom mieste, zvlášť po toľkej práci s cieľom uistiť sa, že sem prídete v dobrom rozpoložení a so všetkým na správnom mieste. Po tomto všetkom vás nakoniec čaká stíhacia jazda, čo sa mi páči a nevadí mi to, ale keď bojujete o titul a vyzerá to na súboj dvoch áut, tak sa musíte uistiť, že obe tieto autá sú aj spoľahlivé,“ zakončil svoju reč Max.

Ten mal „zarobené“ na problém aj v pretekoch, keď reportoval na boxový múr podobný problém, ako v kvalifikácii. Aj keď tím na dátach nič nevidel, Verstappen je stopercentne presvedčený, že niečo sa dialo.

„Dostal som sa na druhé miesto a moja strata na prvé už bola celkom slušná, keď uvážime, že na tejto trati nezohráva degradácia takú rolu. Snažil som sa dotiahnuť, ale potom sa opäť dostavili vibrácie od hnacieho hriadeľa v zadnej časti,“ spomína Verstappen.

„Tím na dátach nič nevidel, ale som si celkom istý, že odkedy začali vibrácie, začalo sa niečo zvláštne diať aj s vyvážením. Spočítal som si to teda a vyšlo mi, že desať kôl pred koncom beztak nemám šancu tú medzeru uzavrieť,“ dodal Max.

Súvisiace články