logo F1online.skF1online.sk

Russell: Alonsov trest bol extrémne prísny. Tretie miesto si zaslúžil

George Russell
© Sam Bloxham/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala20. 3. 2023

Som na pódiu, nie som na pódiu, mám trofej, nemám trofej. George Russell sa v nedeľu podobne ako Fernando Alonso ocitol na emočnej húsenkovej dráhe, ktorú v Džidde rozostavila Medzinárodná automobilová federácia. Pilot Mercedesu nakoniec skončil v dosť ošarpanej cieľovej stanici, kde sa pódiové trofeje nerozdávali, ale odoberali. Ako však Russell uznal po pretekoch, Fernando Alonso si ju zaslúžil viac.

George Russell mohol v nedeľu profitovať z dvoch penalizácií pre Fernanda Alonsa. Prvú päťsekundovú za nesprávne postavenie na štarte nevyužil, pretože Alonso bol príliš rýchly. A nakoniec mu nepomohla ani tá druhá. Komisári totiž najskôr Alonsa potrestali, no po zásahu Aston Martinu penalizáciu zas vymazali.

Počas popretekových rozhovorov o tom ešte nikto netušil. Všetci si mysleli, že tretie miesto bude oficiálne priznané Georgeovi Russellovi. Keď sa to mladý Brit prvýkrát dozvedel, neveril vlastným ušiam:

A hoci ho zdanlivé pódium potešilo, sám uznal, že Alonso si takýto trest nezaslúžil. Ani jeden, ani druhý. “Rozumiem, prečo máme takéto pravidlá a musíme sa ich držať, ale mali by sme používať sedliacky rozum,” nechal sa počuť George Russell narážajúc na to, že Alonso na štarte nič nezískal — nestál pred svojím boxom, ale vedľa neho. “Bol trochu naľavo. Nič na tom nezarobil, takže päťsekundový trest bol príliš.”

“Neviem, čo sa stalo pri jeho pitstope a prečo dostal ďalší trest, ale desať sekúnd sa mi zdá byť v tomto prípade príliš extrémne,” podržal stranu Fernandovi Alonsovi jeho hlavný súper z nedele. “Tento trest pre Fernanda je veľmi prísny. Dnes si zaslúžil byť na pódiu.”

George Russell ako šéf Asociácie pretekárskych jazdcov GPDA si myslí, že Alonsove tresty sú príkladom nejasností ohľadom pravidiel, ktoré spôsobujú isté napätie medzi jazdcami a FIA napríklad v súvislosti s traťovými limitmi či rôznymi procedúrami.

“Všetkých to trochu frustruje. Tento víkend sa veľa diskutovalo o tom, ktorých čiar sa môžete a ktorých sa nesmiete dotknúť, najmä na vjazde a výjazde z boxov,” pripomenul zvláštne mazanie časov z kvalifikácie, v ktorej komisári škrtali kolá už po vyklonení sa za bielu čiaru na cieľovej rovinke — stačilo polovicou pneumatiky. “V kvalifikácii sme videli, že niekoľko áut prišlo o svoje časy len za to, že sa dotkli červenej farby na konci kola. Nedáva mi to zmysel. Musíme dať hlavy dokopy a nájsť nejaké rozumné riešenie.”

Russell zrejme na stretnutí jazdcov s FIA otvorí aj otázku štartov a penalizácií, ktoré dostali Esteban Ocon (v Bahrajne) a Fernando Alonso. Vidieť biele čiary priamo z kokpitu je totiž prakticky nemožné.

“Je to nesmierne ťažké. Sedíme veľmi nízko. Aby som tomu dal nejakú perspektívu: My v aute vidíme len pár centimetrov z pneumatiky, vôbec nevidíme na zem,” opisuje George Russell výhľad z kokpitu F1. “Na trati sú nakreslené dlhé žlté čiary, ktoré vytŕčajú do boku, no ani tie nevidíme. O bielych čiarach, ktoré určujú vaše bočné postavenie, ani nehovoriac. Myslím si preto, že by sme mali začať používať zdravý rozum.”

Súvisiace články

Diskusia