Koľko čaká Ferrari práce? Veľa, naozaj veľa, povzdychol si Leclerc
Keby Charlesa Leclerca tento týždeň trafil šľak, možno by sa tomu ani nikto nečudoval. Všetci bohovia motoršportu sa monackému pretekárovi obrátili chrbtom, hoci on im svojimi výkonmi dáva jasne najavo, že si ich priazeň zaslúži. Aj v Džidde to však bol pre Monačana víkend hodný rýchleho zabudnutia.
V Bahrajne Charlesovi „odišli“ dve riadiace jednotky elektroniky. Nasadenie ďalšej znamenalo stratu desiatich miest na štarte nasledujúcich pretekov – Veľkej cene Saudskej Arábie.
Leclercovi sa minimalizácia škôd darila. V sobotu odjazdil skrátka fantasticky a kvalifikoval sa ako druhý, čo po penalizácii znamenalo štart z dvanásteho miesta. Ferrari zariskovalo a Charlesovi obulo mäkké pneumatiky, ktoré Monačan bezo zbytku využil. Pred prvou zastávkou v boxoch už mal na dohľad tímového kolegu Carlosa Sainza.
Mechanici aj stratégovia Ferrari sa pochlapili a Leclerc aj vďaka krásnemu 2,1-sekundovému pit stopu zvládol overcut na Lanca Strolla. Potom však prišiel safety car a väčšina Monačanovej tvrdej práce vyšla vnivoč.
Opäť mu pritom nepomohol tím, ktorý mu neskoro pripomenul, že medzi safety car čiarami na to môže tlačiť na maximum, čo ho mohlo, teoreticky, posunúť pred Lewisa Hamiltona. Nestalo sa. Po pretekoch zostalo otázne len to, či by to vôbec niečo zmenilo na konečnom výsledku.
„Keď som sa dostal na rozostup jeden a pol sekundy za Carlosa, bolo veľmi ťažké posunúť sa ešte bližšie. Rozdiel v tempe nebol dostatočne veľký. Keď som sa dostal do DRS, urobil som drobnú chybu a bolo po všetkom. Bližšie sa mi už dostať nepodarilo,“ opísal svoje trápenie v druhom stinte Charles Leclerc pre britskú televíziu Sky.
„Takto to skrátka je. Úprimne si aj tak nemyslím, že sa z auta dalo dostať viac, skrátka musíme pracovať a nájsť rýchlosť,“ povzdychol si monacký pretekár.
Jeho smutný a sklamaný výraz sa ešte viac prehĺbil pri otázke, koľko práce čaká Ferrari pri doťahovaní sa na najlepších. „Veľa,“ odpovedal Leclerc. „Naozaj veľa.“
O nič povzbudzujúcejšie neznela ani jeho odpoveď na otázku, či je to nejaká jedna špecifická oblasť, v ktorej monopost SF-23 stráca. „Sú rýchlejší na rovinke a v zákrutách sú tiež rýchlejší, takže tak trochu treba zlepšiť všetko,“ povedal Leclerc na záver rozhovoru.