logo F1online.sk

Steiner už Hülkenberga nechváli: Inak si vypýta viac peňazí!

Günther Steiner
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala18. 3. 2023

Nico Hülkenberg po svojom návrate dokázal, že ešte nezabudol jazdiť v monoposte Formuly 1. Aj jeho šéf Günther Steiner vníma Nemcovu rýchlosť ako potvrdenie toho, že jeho rozhodnutie nahradiť Micka Schumachera bolo správne. V Haase odrazu panuje aj veľmi veselá nálada.

Už v prvom kvalifikačnom meraní síl v Bahrajne sa Nicovi Hülkenbergovi podarilo poraziť svojho tímového kolegu. V prvej časti kvalifikácie zdolal Kevina Magnussena o takmer sedem desatín a v saudskoarabskom druhom tréningu mu “naložil” veľmi podobne. Tri roky mimo kráľovnej motoršportu Hulkovi veľmi neuškodili. Efjednotka mu navyše chutí a robí všetko pre to, aby sa dostal do špičkovej formy — každé dva týždne chce chodiť na simulátor do Maranella.

Šéf Haasu Günther Steiner sa však zdráha priznať, že Hülkenberg naplnil všetky jeho očakávania. “Lebo v tom prípade bude chcieť viac peňazí!” žartuje temperamentný Talian, ktorého dobrá nálada len potvrdzuje dobrú atmosféru v stajni. “Ale teraz vážne. Nico prináša presne to, čo sme hľadali. Okamžite sme to v ňom videli.”

Jedným z dôvodov za jeho angažovaním boli skúsenosti. Steiner sa netajil tým, že nedostatok skúseností Micka Schumachera považoval za kľúčový problém, a tak v roku 2023 stavil na ostrieľaných matadorov. Tento ťah mu zatiaľ vychádza.

“Pri spätnom pohľade ste vždy múdri,” pokračuje Steiner. “Povedal by som však, že pri súčasných pravidlách sa veci uberajú týmto smerom. V poli je desať dobrých tímov, všetky majú rovnaký rozpočet a sú finančne aj technicky stabilné. Všetci sú si bližšie, preto potrebujete dobrých jazdcov.”

Žeby sa opäť vracala éra, keď pilot bude môcť rozhodovať o svojich výsledkoch a menší vplyv bude mať auto, v ktorom sedí? “To je druhá vec — či tie rozdiely budú malé alebo veľké. Jazdec však dokáže byť rozdielový prvok, ak z auta okamžite vyžmýka maximum. Presne to sme chceli: skúseného jazdca, ktorý nás povedie správnym smerom. Z tohto pohľadu sme veľmi spokojní s tým, ako to prebehlo.”

Skúsený pilot prináša ešte ďalšie benefity. Jeden z nich je rozpočtový: Vlani po každej Schumacherovej nehode musel Haas rátať škody. Každé euro vynaložené na opravy však nemohli byť investované do rozvoja stajne. “Je životne dôležité minúť na tento účel čo najmenej peňazí,” nechce vyhadzovať finančné prostriedky Steiner.

Pod menším tlakom sa zrazu ocitá Kevin Magnussen, ktorý zatiaľ na kolegu stráca. Jeho šéf však verí, že sa rozbehne. “Kevin mal v kvalifikácii problémy, Nico nie. Kevin je však spokojný, pretože vie, čo sa dá s týmto autom robiť. Keby sme boli na pätnástom a osemnástom mieste, bola by to katastrofa. Takto sa jedno auto dostalo do Q3. Kevin vie, čo dokáže. Len z toho musí spraviť realitu.”