logo F1online.sk

Russell naznačil, že Mercedesu ublížila zmena pravidiel aj víťazstvo v Brazílii

George Russell
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 3. 2023

V Mercedese majú zarobené na románovú trilógiu v štýle Pána prsteňov. Román Pán bočníc by sa nesporne stal kasovým trhákom a priniesol čitateľom neuveriteľný príbeh o blúdení a hľadaní správnej cesty do Mordoru, na ktorej si „Frodo“ Hamilton a „Sam“ Russell prešli obrovskými útrapami. Z dnešného pohľadu to zatiaľ nevyzerá, že by boli aspoň na polceste za vytúženým cieľom.

Aj keď už bolo asi tisíckrát povedané, že šírka bočníc nie je to najdôležitejšie, práve tie sa stali symbolom útrap Mercedesu. Na konci minulej sezóny to vyzeralo, že tím prišiel na koreň všetkým problémom a teraz ho čaká už len strmá cesta nahor, ale to sa nestalo.

Na štarte sezóny 2023 na tom po výkonnostnej stránke nie je o nič lepšie než vlani a za takejto situácie je ťažké neprepadať zúfalstvu.

Podľa slov Georgea Russella sa minulý utorok uskutočnilo v Brackley veľké stretnutie, na ktorom padli odpovede na otázky: „Kde sa stala chyba? Aká chyba sa stala? A ako to napravíme?“

„Sme si celkom istí, ktorým smerom sa potrebujeme vydať,“ hlási odhodlane George Russell.

„Nikdy si síce nemôžete byť stopercentne istí, pretože keby som tu sedel po mojom brazílskom víťazstve, tak by som so stopercentnou istotou povedal, že sme na správnej ceste a pravdepodobne všetci v miestnosti by tomu aj uverili vzhľadom na dosiahnutý pokrok.“

„V zime sa niečo zmenilo, FIA zmenila pravidlá v oblasti podlahy, čo sme pravdepodobne nedokázali podchytiť tak dobre ako ostatní. Niečo sme prehliadli a nie sme tam, kde chceme byť,“ dodal Russell.

Paradoxné je, že práve dve najväčšie úspechy Mercedesu v minulej sezóne opisuje britský pretekár v negatívnom zmysle. Zmena pravidiel bola najväčším víťazstvom tímu na politickom poli, víťazstvo v Brazílii zas jediným triumfom na trati. To druhé malo byť potvrdením správnosti cesty, po ktorej inžinieri v Brackley kráčajú. Dnes však Russell označuje svoj jediný triumf ako niečo, čo zviedlo Mercedes na nesprávne chodníčky.

„Áno, Brazília nás možno zviedla na nesprávnu cestu, pretože sme mali pocit, že sa ako tím zlepšujeme a ideme správnym smerom,“ hovorí Russell.

„Potrebuje to nejakú analýzu, pretože sme sa zlepšovali počas celého minulého roka, o tom niet pochýb. Zvlášť ku koncu sezóny sme si naozaj mysleli, že sme na niečo prišli. Monopost W14 je možno extrémnejšou verziou toho, čo sme mali na konci minulého roka.“

„Je však jasné, že ostatní sa vydali iným smerom, kým my sme pokračovali tým svojím ďalej, a to nebol správny smer,“ dodal Russell.

Jeho tímový kolega Lewis Hamilton po Bahrajne médiám povedal, že ho Mercedes nepočúval. Tieto slová si mnohí vykladali ako kritiku smerovania vývoja tímu. Podľa Russella to však jeho tímový kolega myslel inak.

„Po našich rozhovoroch veľa ľudí akceptovalo, že tieto rozhodnutia neboli správne,“ hovorí George. „Nikto však neukazuje prstom a neobviňuje ich za tieto rozhodnutia, ktoré boli prijaté s najlepším úmyslom a najlepšími informáciami, ktoré sme vtedy mali.“

„Pokiaľ ide o koncept auta, tak pri rozhodovaní o ďalšom smerovaní tímu s 2000 ľuďmi to nikdy nie je o rozhodnutí jedného človeka. Máte možno šesť vedúcich ľudí na technickom oddelení, ktorí spolupracujú a majú všetky naše vedomosti. Boli sme si vedomí, aký koncept sme zvolili. Lewis aj ja sme pritom verili, že je to správny smer,“ hovorí Russell.

„Ako tím sme cez zimu zjavne niečo prehliadli a teraz tvrdo pracujeme na náprave,“ dodal.

Súvisiace články