logo F1online.sk

Všetko dobré sa raz skončí. Platí to aj pre Mercedes

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár11. 3. 2023

Mercedes kraľoval „turboére“ takmer dekádu, kým sa naň nedotiahol konkurenčný Red Bull.  Teraz sa však zdá, že tím z Brackley nestačí nielen na Red Bull a Ferrari, no dokonca zaostáva aj za zákazníckym Aston Martinom. Čo k tomu dodať? Každá dominancia sa raz skončí. V etape každého športovca či športového tímu dôjde k momentu, keď veci jednoducho prestanú klapať. Teraz sa v obdobnej kríze ocitá Mercedes.

Mercedes sa v Bahrajne umiestnil v cieli na (pre nich) podpriemernom piatom a siedmom mieste, pričom ani jeden z pretekárov nemeckého celku nestačil na Aston Martin Fernanda Alonsa. Lewis Hamilton sa síce naveľa dostal pred Lancea Strolla, ktorý však preteky odjazdil so sebazaprením po tom, čo utrpel niekoľko fraktúr na rukách a nohách.

Ešte horšia bola strata Mercedesu na víťazný Red Bull Maxa Verstappena. Hamilton uvidel šachovnicovú vlajku až o 50 sekúnd neskôr než samotný Holanďan, Russell dokonca zaostal až o takmer minútu.

V Mercedese zavládla po pretekoch pochopiteľne značná frustrácia. Komentáror Sky Sports F1 Simon Lazenby sa tomu ale nečuduje.

„Je to dosť desivé, keď si uvedomíte, že vás porazilo zákaznícke auto, však?“ nechal sa počuť Simon Lazenby. „Je to zákaznícky tím, ktorý efektívne porazil továrenský tím.“

„Domnievam sa, že práve kvôli tomuto faktu Toto v nedeľu povedal, že to bol najhorší deň jeho pretekárskej kariéry a pod.“

Napriek tomu, že nálada v Mercedese je v súčasnosti na bode mrazu, Lazenbyho prekvapuje, že „meďák“ plánuje prekopať koncepciu auta takmer okamžite a nepočká s tým, povedzme, aspoň do Imoly.

„Očakávali sme, že sa vzdajú tohto konceptu, no mysleli sme si, že k takémuto kroku by mohli pristúpiť až v Imole,“ povedal.

„Vzdali sa však už po kvalifikácii, porážku si akoby pripustili predčasne a zrejme si povedali, že už majú toho dosť a musia sa pohnúť ďalej. Vidno, že Totovi dochádza trpezlivosť, pretože k jeho vyjadreniu došlo skutočne veľmi skoro.“

Po tom, čo Mercedes opanoval Pohár konštruktérov v rokoch 2014 až 2021 osemkrát po sebe sa zdá, že nastupuje éra Red Bullu.

„Všetky dynastie padnú, však?“ poznamenal Lazenby. „Presne to sa stalo v Mercedese. Za posledné dva alebo tri roky stratili množstvo zamestnancov, zle nastavili koncepciu auta, zatiaľ čo Red Bull správne – nemyslím si, že im niečo z tohto pomohlo.“

„Stratili Jamesa Vowlesa, Andyho Cowella či Jamesa Allisona. Kvôli projektu Red Bull Powetrains prišli asi o pätnásť inžinierov.“

„Domnievam sa, že sú v prechodnej fáze,“ doplnil Lazenby.