logo F1online.sk

Pérez: Nové zadné pneumatiky sú horšie, autá sú však vďaka nim menej nedotáčavé

Sergio Pérez
© Martin Trenkler
Tomáš Masár
Tomáš Masár10. 3. 2023

Pirelli sa pre rok 2023 usilovalo urobiť autá menej nedotáčavými. Taliani však k tomu pristúpili svojsky. Namiesto toho, aby sady jednoducho zlepšili, predné pneumatiky zostali nezmenené, zatiaľ čo zadné išli kvalitatívne dolu vodou. Tento počin ale priniesol očakávaný výsledok. Aspoň to tvrdí Sergio Pérez.

Monoposty sú po prijatí nových pravidiel ešte o čosi robustnejšie a fyzicky náročnejšie na ovládanie. V kombinácii s tým, že sú poriadne nedotáčavé, je ich riadenie poriadna fuška. Od novej sezóny by tomu však malo byť inak.

„Majú menšiu nedotáčavosť [nové pneumatiky, pozn. red.], ale to skôr preto, že zadné pneumatiky sú oproti minulému roku horšie,“ uviedol „mexický minister obrany Sergio Pérez. „Predné pneumatiky sú však úplne rovnaké.“

Pérez sa vlastne stotožnil s tým, čo prednedávnom povedal jeho tímový kolega Max Verstappen.

„Mám podobný názor,“ priznal Mexičan. „Myslím si, že zadná časť urobila krok k horšiemu. Domnievam sa však, že v konečnom dôsledku je to dobré, pretože si myslím, že v minulom roku boli pneumatiky naozaj hrozné.“

„Predná časť veľmi rýchlo degradovala, zatiaľ čo zadná časť zostávala pomerne konzistentná a bolo to [rozdiel v opotrebovaní predných a zadných pneumatík, pozn. red.] čoraz horšie. Teraz sa pneumatiky lepšie ovládajú. Vy ako jazdec s tým aspoň môžete niečo urobiť, v minulom roku predná pneumatika veľmi rýchlo odumierala, pretože to bola veľmi slabá pneumatika.“

Pérez je v rámci F1 známy tým, že dokáže výborne manažovať pneumatiky. Zatiaľ čo vlani sa to pre prehrievajúce predné pneumatiky nedarilo ani jemu, tohtoročné zadné pneumatiky sa vlastnosťami približujú tým predným (rýchlejšie degradujú), čo by Mexičanovi mohlo opäť napomôcť využiť jeho prednosti.

„V minulom roku som s tým nemohol urobiť vôbec nič, pretože predné pneumatiky hneď odchádzali,“ posťažoval sa rodák z Guadalajary. „Dúfam, že to, že teraz budeme mať lepšie ovládateľné pneumatiky, s ktorými sa bude dať pracovať, každému pomôže.“

„V tomto roku, vzhľadom na to, že aj zadná časť rýchlejšie degraduje, budete schopní zvládnuť o čosi lepšie aj degradáciu vpredu. Myslím si, že Pirelli sa v tomto smere vydalo tým správnym smerom.“

Mexičan taktiež načrel do témy, ako si pochvaľuje tohtoročný monopost Red Bullu RB19 a či, oproti jeho predchodcom, väčšmi vyhovuje jeho jazdeckému štýlu.

„Myslím si, že autu lepšie rozumieme [ako pred rokom, pozn. red.]. Máme lepší balík. Počas testovania som sa v ňom cítil veľmi pohodlne.“

„Vo všeobecnosti sme auto dosť zlepšili,“ pokračoval. „Najpodstatnejšie je, aby bolo vyvážené. Po výkonnostnej stránke sme zaznamenali progres a spolupracovali pri tom, čo je veľmi pozitívne,“ doplnil víťaz štyroch veľkých cien.

Súvisiace články