logo F1online.sk

Leclerc: Na pole position asi nemáme rýchlosť

Charles Leclerc
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala3. 3. 2023

Od Ferrari sa rozhodne očakávalo viac než len štvrté a štrnáste miesto. V druhom tréningu Charles Leclerc s Carlosom Sainzom obsadili práve tieto pozície a hoci je vysoko pravdepodobné, že do kvalifikácie si ešte polepšia, na súboj s Red Bullom to zrejme nebude stačiť. Tábor Ferrari pochybuje o tom, či sa dokáže zapojiť do bitky o pole position.

Charles Leclerc bol v piatok jednoznačne rýchlejším z dvojice pilotov Ferrari, no aj tak na lídra Fernanda Alonsa stratil 0,460 sekundy a na Maxa Verstappena tri desatiny. Monačan síce očakáva, že Aston Martin v porovnaní s Ferrari spomalí, no to isté si nedovolí povedať o Red Bulle.

“Nemyslím si, že by sme mali dostatočnú rýchlosť na pole position,” znie verdikt Charlesa Leclerca po skúsenostiach z piatka. “Ešte stále je skoro. Myslím si, že azda Aston je o trochu rýchlejší, než aký bude zajtra, no nevieme to. Hovorím len, čo si myslím.”

“Ale určite sa môžeme zapojiť do bitky niekde okolo. Na náročnejších pretekoch by sme sa mali pokúsiť chopiť každej príležitosti. O to sa budeme usilovať aj tento víkend,” ubezpečil fanúšikov monacký pretekár.

Víťaz minuloročnej edície VC Bahrajnu prezradil, že Ferrari čaká “najviac práce” pri analýzach pretekových simulácií, v ktorých ešte má čo vylepšovať. Celkovo však môže byť s monopostom spokojný, vraj sa správa oveľa lepšie ako na predsezónnych testoch.

“Povedzme to tak, že pocity mám lepšie ako na testoch,” zhodnotil Charles Leclerc. Následne svoje slová vysvetlil: “V mojom prípade sme s autom jazdili veľmi nekonzistentne, pretože sme testovali množstvo vecí. Nemal som teda veľa času, aby som si auto nastavil podľa seba. Ten priestor som dostal až dnes.”

Na predsezónnych testoch jazdci dostávajú také nastavenia, ktoré inžinierom najviac odhalia skutočný charakter monopostu a napovedia im, čo by na auto mohlo platiť v budúcnosti, keď sa ocitnú v podobných problémoch. To však znamená, že pilot musí strpieť aj jazdu s takými nastaveniami, o ktorých dopredu vie, že budú predstavovať krok vzad.

V piatok nadvihoval obočie kadekto, aj Carlos Sainz

Je preto miernym prekvapením, že toľko jazdcov po piatku opisovalo zmeny v správaní monopostu, aj keď na tom istom okruhu testovali tri dni vkuse. Ukázalo sa, že stačí zmena teplôt, vetra či vlhkosti a vyváženie auta sa môže zmeniť.

Charles Leclerc bol v piatok spokojnejší, Max Verstappen zas nechápal, čo sa za ten týždeň udialo, že Red Bull RB19 začal divokejšie skákať a úplne inak reagovať na jeho impulzy.

V tábore tých negatívne prekvapených sa ocitol aj Carlos Sainz. Španiel najskôr v desiatej zákrute vyletel mimo trať a už sa z toho nedokázal dostať. V prvom tréningu skončil posledný, neskôr si polepšil na štrnáste miesto.

“Je to jednoduché. Auto nereaguje tak, ako by som od neho čakal, alebo ako reagovalo na testoch,” uviedol Carlos Sainz. “Mám o čosi väčšie problémy s vyvážením. Teraz je oveľa rozhádzanejšie než naposledy. Ale skúmame to. Očakávame, že do soboty to dokážeme dať dokopy.”

Čo sa vlastne stalo v tej desiatej zákrute? Z pohľadu kamier sa zdalo, že podvozkom narazil na hrboľ, auto poskočilo a jazdec stratil kontrolu. “V aute sme len testovali nejaké veci. Pokúšali sme sa dotiahnuť pár položiek, ktoré sme chceli vyskúšať v prvom tréningu. Opotrebúvali sme stredne tvrdé pneumatiky, ktorých sme sa v prvom tréningu aj chceli zbaviť, aby sme mäkkú zmes nasadili večer.”

“Je jasné, že to nešlo podľa plánu, no nebolo to úmyselné. Bol to test, ktorý nevyšiel. Stratil som trochu času na trati, trochu tej voľnosti. Pravdepodobne som za to zaplatil v druhom tréningu. Aj tak však platí, že z auta nemám rovnaké pocity ako na testoch,” zopakoval Sainz.