logo F1online.sk

Leclerc zhodnotil svoje Ferrari: Zrýchlenie na rovinkách, väčšie trápenie v zákrutách

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 2. 2023

V akej forme sa Ferrari vytasí v novej sezóne? Správy z bahrajnských predsezónnych testov nie sú pochmúrne, ale ani radostné. Red Bull si počas troch dní na okruhu Sachír len upevnil pozíciu hlavného favorita novej sezóny a zástupcovia Ferrari reagujú pri otázkach ohľadne formy Ferrari bobríkom mlčania.

Piloti a zástupcovia Ferrari zostávali počas celých troch dní pokojní. Každá ich odpoveď by sa dala zhrnúť do slov „je ešte skoro“. Nie sme však slepí a vidíme, v akej ohromnej pohode je Red Bull. Panuje všeobecná zhoda v tom, že práve tento tím má prevahu pred ostatnými hlavne v pretekovom porovnaní.

„Pocit v aute sa zmenil. Nebudem zachádzať do prílišných detailov, ale myslím si, že zmena bola vykonaná správnym spôsobom,“ povedal médiám v Bahrajne po skončení svojho programu Charles Leclerc.

„Myslím si, že naše auto má tento rok nižší odpor, takže v tomto smere by to malo byť lepšie. Tým sa však zmenili ďalšie jeho charakteristiky. Všetko to je v súlade s tým, čo sme očakávali, avšak musíme ešte nájsť správne nastavenie pre tieto nové charakteristiky monopostu,“ dodal Leclerc.

Ferrari v Bahrajne skúšalo rôzne úrovne prítlaku a veľkosti zadného krídla. Zdá sa, že nakoniec siahne k tomu s menším prítlakom. Vlani bol Red Bull na rovinkách nesmierne rýchly a Ferrari bolo silnejšie skôr v zákrutách, hoci takéto hodnotenie je veľmi zovšeobecňujúce. V tomto roku v Maranelle, zdá sa, pristúpili k zmene filozofie.

Keď však má monopost menší odpor na rovinkách, spravidla bude tvrdší k pneumatikám. To potvrdzuje zistenia niektorých kanálov, podľa ktorých na tom nie je Ferrari pri práci s pneumatikami najlepšie. To neznie zvlášť povzbudivo, keďže tento aspekt trápil aj minuloročný monopost F1-75.

Leclerc nakoniec na tlačovej konferencii trochu porušil „bobríka mlčania“ a prehlásil, že „budeme o niečo rýchlejší na rovinkách a možno sa budeme trochu viac trápiť v zákrutách“.

„Po týchto trojdňových testoch môžem povedať, že na trati máme ešte veľa práce v snahe nájsť to správne nastavenie. Dúfam teda, že stále máme nejakú rezervu, keďže sme ho ešte nenašli,“ priznal Leclerc.