logo F1online.sk

Ako ušetriť 250-tisíc? Haas predstavil minimalistický boxový múr

Boxový múr Haasu
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 2. 2023

Chudobný príbuzný pôsobí ešte chudobnejšie. Pri pohľade na tím Haas občas nechápavo krútite hlavou a pýtate sa sám seba, ako sa vôbec dostal do Formuly 1. Niektorí považujú partičku okolo Günthera Steinera za neskonalo sympatickú, podľa iných by mali radšej uvoľniť miesto niekomu, kto túži postaviť veľký tím a preraziť, napríklad Michaelovi Andrettimu. Pohľad na nový boxový múr tímu v Bahrajne ponúkol skvelú metaforu tímu Haas.

Iba tri stoličky. Pohľad na boxový múr Haasu bude v tejto sezóne trochu kuriózny. Na testoch tento tím prvýkrát ukázal, ako si predstavuje boxový múrik. Ten je zároveň skvelou metaforou toho, aký mikrotím vlastne stajňa z Banbury je.

Na novom boxovom múre nájdete iba tri stoličky. Od tejto zmeny si pritom tím sľubuje ušetrenie nákladov na prepravu vo výške až 250-tisíc dolárov. Tieto plánuje investovať do vývoja a hlási, že sa už nachádza na hranici rozpočtového stropu.

„Keď potrebujete zvýšiť efektivitu, tak preskúmate všetko. Nejde však len o efektivitu, keďže potrebujete peniaze investovať do vývoja, pretože keď máte nad sebou rozpočtový strop, tak kam tie peniaze investujete?“ pýta sa šéf Haasu Günther Steiner.

„Keď kvôli tomu budem musieť zostať v garáži, nemám s tým problém a nepotrebujem sedieť na boxovom múre. S tromi miestami dokážeme pokryť všetko potrebné. Je to hlavne finančne úsporné a vďaka tomu môžeme viac investovať do vývoja, pretože už sme na hranici rozpočtového stropu,“ dodal Steiner.

Šéf však bude na boxovom múre sedieť aj naďalej. Obsadiť by mal prostrednú stoličku medzi manažérom stajne Petrom Crollom a hlavným pretekovým inžinierom Ajaom Komacom. Podľa Steinera je táto zmena dôkazom, ako tím uprednostňuje výkonnosť pred všetkým ostatným.

„Celkom určite. Zrýchliť môžete iba vývojom monopostu, takže sa snažíme uvoľniť čo najviac prostriedkov na vývoj a nemíňať peniaze,“ hovorí Steiner.

„Tento rok sme mali príležitosť všetko omnoho lepšie naplánovať. Vlani bolo všetko neskoro a nemohli sme plánovať príliš dopredu, potrebovali sme sa len dostať na prvé preteky. Tento rok sme všetko podpísali skôr, taktiež sme začali skôr s vývojom a pripravili lepší plán vývoja,“ dodal Steiner.