logo F1online.sk

O nový monopost som sa nezaslúžil ja, ale celé Ferrari, hovorí Binotto

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Tomáš Masár
Tomáš Masár19. 2. 2023

Mattia Binotto bol šéfom Ferrari až do sklonku minulého roka a tak prebiehal v podstate celý vývoj monopostu SF-23 pod jeho záštitou. Švajčiar si však odmieta pripísať akékoľvek zásluhy za jeho vyhotovenie a tvrdí, že pochvalné slová by mali putovať na adresu Ferrari ako celku.

Binotto rezignoval z postu šéfa Ferrari po tom, čo výkony Ferrari v druhej polovici uplynulého ročníka šli od desiatim k piatim. Tím vzpínajúceho sa koňa sa nielenže nedokázal dotiahnuť na Red Bull, no v závere šampionátu nestačil už ani na Mercedes. Binotto tak vyvodil osobnú zodpovednosť a po viac než dvadsiatich rokoch odišiel z Maranella.

Talian, ktorý stál pri vývoji nového monopostu väčšinu času, pričom ho do nemalej miery sám režíroval, tvrdí, že mu neprináležia akékoľvek zásluhy za jeho súčasnú podobu.

„Toto auto bolo síce navrhnuté v minulom roku, keď som bol ešte súčasťou tímu, no zásluhy zaň neprináležia mne, ale Ferrari,“ uviedol Mattia Binotto pre Corriere dello Sport. „Vo Formule 1 nikdy nehovoríte o jednotlivcovi, ale o skupine.“

Tak či onak, podľa Binotta nie je ani tak podstatné, kto sa o vznik auta postaral, ale väčšmi to, kto dokáže využiť jeho plný potenciál na trati – a teda piloti.

„Na víťazstvo potrebuje vždy víťazné auto, ale jazdec sa postará o rozdiel dvoch desatín na trati,“ povedal.

„O skutočný rozdiel na trati sa postará pretekár svojím talentom, jazdeckými schopnosťami a mentalitou. Jazdec musí mať charizmu, vďaka ktorej sa mu darí neustále tlačiť na tím, aby sa neustále usilovať zlepšovať sa.“

„Napokon, je to hlavný hrdina tímu, jeden z najdôležitejších ľudí, pretože komunikuje s novinármi, vedením súťaže, mechanikmi či tímom. Myslím si, že o rozdiel na trati sa stará predovšetkým jazdec, ako aj jeho schopnosti kultivovať a zlepšovať mentalitu tímu,“ dodal 53-ročný rodák z Lausanne.