logo F1online.sk

Mercedes sa teší, že pľuzgiere zmizli, problém ale za vyriešený nepovažuje

Valtteri Bottas
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala21. 8. 2020

Po komplikáciách s pneumatikami v Silverstone musel Mercedes poriadne zabrať, aby sa pľuzgiere neopakovali, a v Barcelone sme ich už skutočne nevideli. Môžu už inžinieri spokojne spávať? Šéfa stratégov strieborných šípov Jamesa Vowlesa potešilo, že španielsky víkend bol z tohto pohľadu bezproblémový, ale pochybuje o tom, že by už boli problémy spojené s prehrievaním gúm zažehnané.

Pľuzgiere sa síce neobjavili, ale celá škála parametrov bola v Španielsku iná ako v Silverstone. “Zdôraznili sme, že v Silverstone to u nás v niektorých oblastiach nebolo optimálne, no problém je v tom, že bez toho, aby sme mohli pretekať na rovnakom okruhu a za rovnakých podmienok, to nevieme overiť,” hovorí James Vowles vo videu Mercedesu. “Keď sme prišli do Barcelony, spravili sme pár zmien po stránke nastavení, ako pristúpime k víkendu a ako budeme používať pneumatiky. Som rád, že môžem povedať, že sa tá neuveriteľná práca z tých pár dní v pretekoch vyplatila.”

“Manažovali sme pneumatiky rovnako ako Verstappen, ale keď sme potrebovali tú extra štipku výkonu naviac, tak sme ju mali k dispozícii,” pokračuje šéf stratégov. Lewis Hamilton to potvrdil v rámci svojho prvého stintu, keď sa ho Verstappen dlho držal, ale po niekoľkých kolách monopost britského pretekára akoby ožil a vybudoval si niekoľkosekundový náskok.

V súboji Verstappena s Hamiltonom zohral úlohu aj fakt, že Verstappen jazdil v turbulentnom vzduchu, a tak jeho pneumatiky trpeli o čosi viac ako tie Hamiltonove. Lepším dôkazom toho, že sa situácia zlepšila, je preto jazda Valtteriho Bottasa.

“Valtteriho auto jazdilo v špinavom vzduchu za druhými väčšinu pretekov, čo prehrievanie len zhoršuje. Dokázal to ale priviezť domov, preštrikovať sa cez premávku a dostať sa aj na hranicu undercutu Maxa Verstappena,” vysvetľuje Vowles. “Je to neuveriteľná zmena oproti tomu, ako sme na tom boli len sedem dní predtým.”

Prečo teda v Mercedese neoslavujú? “Sú tie problémy zažehnané? To je nepravdepodobné. To, čo sa stalo v Silverstone, sa líši od udalostí v Barcelone,” podotýka britský inžinier. Keďže medzi pretekmi bolo len pár dní na prípravy, Mercedes má zato, že mu viac pomohli podmienky v kombinácii s poupravovanými nastaveniami monopostov.

“Musíme sa aj naďalej učiť, musíme sa aj naďalej zlepšovať. S radosťou však oznamujem, že podmienky, ktoré panovali v Barcelone, boli jedny z najťažších tento rok. Bolo teplo, na trati riadna horúčava, a my sme v tých podmienkach podali dobrý výkon. Musíme pokračovať v zdokonaľovaní sa a posúvaní sa vpred,” dodal Vowles.