Wolff o zákaze “párty-režimov”: Za päť kvalifikačných kôl získame 25 pretekových | Magazín F1 - F1online.sk

Wolff o zákaze “párty-režimov”: Za päť kvalifikačných kôl získame 25 pretekových

Valtteri Bottas
zdroj: Mercedes

“Párty-režimom” odzvoní. Podľa najnovších informácií ešte nie v Belgicku, ale stať by sa tak mohlo v talianskej Monze. Najväčší vplyv by to malo mať na sobotňajšie výkony Mercedesu, s ktorým chce v kvalifikáciách odrazu bojovať aj Red Bull. Zlepší to ale súťažný víkend ako celok?

Toto Wolff o tom pochybuje. V Španielsku vyhlásil, že Mercedesu by to mohlo dokonca aj pomôcť. Dôvod je jednoduchý: v kvalifikácii má jeho tím taký náskok, že o pole position sa nebojí ani bez zapnutého kvalifikačného režimu, a pošetrenú pohonnú jednotku bude môcť o to viac využiť v pretekoch, v ktorých sa rozdávajú body.

“Nemyslím si, že by nám v sobotu chýbala rýchlosť. Až doteraz sme mali pomerne veľkú rezervu,” hovorí šéf Mercedesu Toto Wolff. “V niektorých pretekoch sme sa trápili, keď sme boli z pohľadu motorových režimov trochu obmedzení, no ak by Formula 1 uprostred sezóny zakázala niektoré režimy pohonnej jednotky, tak ja si myslím, že by nám to v pretekoch v skutočnosti pomohlo.”

“Ak sa vyhnete tomu, že počas tých niekoľkých kvalifikačných kôl, ktoré máte k dispozícii, a tiež v tých pár kolách v pretekoch, si neopotrebujete pohonnú jednotku, tak ukazovatele poškodenia dramaticky poklesnú,” vysvetľuje jeden zo strojcov úspechu Mercedesu.

Tímy nevyužívajú výkonnejšie motorové režimy len v kvalifikácii, ale aj v pretekoch. Ide napríklad o kolá, počas ktorých je v súboji s iným jazdcom, či o zastávky v boxoch. Pilot si v posledných kolách svojho stintu môže zapnúť agresívnejší motorový režim, a rovnako tak urobí aj v prvých kolách nasledujúceho stintu.

“Päť kôl kvalifikačného režimu, ktoré nevyužijeme, nám dá 25 kôl vyššieho výkonu v pretekoch. A preto veríme, že budeme mať vďaka tomu viac výkonu,” nechal sa počuť 48-ročný Rakúšan. “Treba vziať do úvahy aj fakt, že v kvalifikácii nám to môže uškodiť — čím si nie som istý —, a bude to predstavovať pár desatín sekundy. Ale rovnako to uškodí aj ostatným.”

“Ak budeme obmedzovaní z pohľadu kvalifikačných režimov, tak budeme silnejší v pretekoch,” zhrnul svoje posolstvo do jednej vety Wolff.

Možno vás zaujme

Komentáre