Wolff: Moje aktivity v F1 ľudí štvú, ale nie je v tom konflikt záujmov


Toto Wolff sa vo Formule 1 pekne udomácnil. Okrem toho, že spoluvlastní tím Mercedesu v F1 a aj mu šéfuje, sa jeho meno spája i s Aston Martinom a Williamsom. Rakúsky biznismen si dobre uvedomuje, že jeho vedľajšie aktivity v F1 môžu ľudí štvať, ale zdôrazňuje, že nikomu tým neškodí.
Budúcnosť Tota Wolffa je otvorená. Sám otvorene priznáva, že o nej uvažuje. Odchod z Mercedesu vraj momentálne nie je reálny, ale podľa vyjadrení nemôžeme vylúčiť odchod aspoň z pozície šéfa tímu. A možno v tomto rozhodnutí zohrá istú úlohu aj vyššie vedenie Daimleru, ktoré podľa insiderov nie je spokojné s tým, že sa Wolff angažuje aj na iných frontoch v F1. Okrem 30-percentného podielu v Mercedese má totižto aj päť percent vo Williamse, nuž a 40 miliónov v Aston Martine.
“Nie je v tom žiaden konflikt záujmov,” tvrdí Toto Wolff, ktorého sa na jeho aktivity spýtali reportéri v Barcelone. “Ale rozumiem, že to niektorých ľudí štve. Niekedy je ale dôležité pozrieť sa aj na kontext, a ja to robím. Plne rozumiem tomu, že ak ste sa za pár rokov stali takým úspešným, a ja ako biznismen — ktorým som aj vždy bol — mám záujmy aj v podobe istých nepriamych prepojení s niektorými stranami v tomto športe, tak vás to môže otravovať. Ak by som ja stál na druhej strane tej barikády, asi by som sa tiež chytil týchto vecí.”
Šéf Mercedesu následne vysvetlil, prečo je zbytočné hovoriť o nejakom konflikte záujmov. “So mnou je spojený jeden dôležitý bod: keď som sa pripojil k Mercedesu, po intenzívnych rokovaniach s Mercedesom som sa rozhodol robiť všetko v záujme tohto športu.”
“Aby som to teda objasnil. Moje podiely vo Williamse som predal, ale potom sa mi vrátili, pretože boli viazané na podmienečnú zmluvu a posledná platba nebola splatená včas. Nie je to teda niečo, čo by som ja chcel. Mercedesu som jasne vysvetlil, že mojou hlavnou prioritou je tie podiely predať,” ozrejmuje Wolff. “Takže ten proces, ktorý začala Claire a jej tím, si veľmi cením, pretože mi umožňuje tie podiely predať. To je prvá vec.”
Oveľa zaujímavejšia je tá druhá, a teda Wolffove prepojenie s Aston Martinom, resp. dnes ešte s Racing Pointom. Práve s ním sa spája kontroverzia okolo kopírovania, a tiež otázky, či Mercedes náhodou nepomohol svojmu súperovi pri konštruovaní monopostu pre rok 2020. Podľa bývalého šéfa niekoľkých tímov Colina Kollesa sa totižto Racing Point dostal aj k 60-percentnému modelu auta strieborných šípov. To by už bolo vážne porušenie pravidiel aj zo strany Mercedesu.
Wolff svoje prepojenie s Aston Martinom bagatelizuje. “Moja investícia v Aston Martine je maličká. Kúpil som nejaké akcie v automobilke, ktorá tento rok svoju značku prezentuje na autách Red Bullu a o rok na Racing Pointe, ale nemá žiaden priamy vplyv na tím F1.”
“Ja to vnímam ako dobrú investíciu. Páčia sa mi ich produkty a tento nový manažment je fantastický. A nemám žiadne miesto v správnej rade, na čom sme sa s Daimlerom dohodli, a ani žiaden iný vplyv. Nie som ani konzultant, nemám ani výkonnú moc. Len sa z diaľky pozerám na to, čo sa stane,” dodal 48-ročný rodák z Viedne.
- Značky
- Mercedes
- Toto Wolff