logo F1online.sk

Binotto podľa talianskych médií dostane 12-mesačné platené voľno

Mattia Binotto a John Elkann
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 1. 2023

Pondelok, 9. januára 2023, sa pre Ferrari stal významným. Bol to prvý deň v práci nového šéfa stajne Frédérica Vasseura. Ten v pondelok ráno prvýkrát prekročil prah Gestione Sportiva a ujal sa vedenia Scuderie po Mattiovi Binottovi, ktorému podľa talianskeho portálu Formu1a.uno začína dlhá a príjemná dovolenka.

Tzv. gardening je v angličtine pojem, ktorý okrem iného označuje stav, keď zamestnávateľ naďalej zamestnáva svojho zamestnanca, vypláca mu mzdu, ale nepožaduje od neho, aby chodil do práce. Takáto luxusná forma výpovednej lehoty sa týka zamestnancov dobre znalých firemných tajomstiev. Stále ste zamestnancom tímu a dostávate mzdu, ale do práce nechodíte a nemáte žiadny prístup k posledným inováciám, ktoré by ste mohli jedného dňa odovzdať konkurencii.

V dobe rozpočtového stropu sa to však vo Formule 1 trochu skomplikovalo. Mercedes si kedysi „poisťoval“ svojich kľúčových zamestnancov až priam absurdnými 18-mesačnými lehotami, čo sa s príchodom rozpočtového stropu zmenilo.

Podľa talianskeho portálu Formu1a.uno však vo Ferrari nechcú nechať nič na náhodu a Binotta nemienia nikam pustiť celý rok 2023. Ak si švajčiarsky rodák nájde nejakého zamestnávateľa, stane sa tak až k 1. januáru 2024, uvádza známy portál.

„Taliansko-švajčiarsky inžinier sa s tímom srdečne rozlúčil 20. decembra veľkou túrou po najrôznejších oddeleniach, čím začala jeho výpovedná lehota, ktorá podľa uniknutých informácií potrvá až dvanásť mesiacov, teda až do konca pôvodného Binottovho kontraktu s Ferrari. Bývalý šéf s touto podmienkou súhlasil aj vďaka dodatočnej finančnej prémii, ktorá zabráni jeho odchodu ku konkurenčnému tímu, k FIA alebo Liberty Media,“ píše Formu1a.uno.

Rozlúčka s vrcholovým manažmentom okolo Johna Elkanna a Benedetta Vignu už podľa Talianov taká vrúcna nebola. Tí sa naopak zvítali s novým lodivodom, Frédéricom Vasseurom, ktorý sa ujal kormidla. Ten sa bude okrem iného zaoberať aj štruktúrami a procesmi nastavenými Binottom. Mattia vraj pred svojím odchodom vykonal ešte jednu nezanedbateľnú zmenu v motorovom oddelení.

„Došlo k dôležitej zmene v hierarchii a rozloženiu právomocí v motorovom oddelení. Enrico Gualtieri predĺžil svoje pôsobenie vo Ferrari a prevzal vedenie nad všetkými činnosťami súvisiacimi s pohonnou jednotkou, vrátane vývoja nového motora pre rok 2026. Ten sa testuje už niekoľko týždňov a asi 20 percent času dostupného na testovanie – asi 1200 hodín – bolo využitého na vývoj novej pohonnej jednotky pre rok 2026 a nasl.,“ píše Formu1a.uno.

„V novembri sa tiež do tímu po niekoľkoročnom pôsobení v Maserati vrátil Davide Mazzoni. Ten pracoval v Maranelle už v ére Todta a Schumachera s Rossom Brawnom a Paolom Martinellim, pričom v rokoch 2001 až 2013 samozrejme spolupracoval s Mattiom Binottom ako inžinier špecializujúci sa na mechanický vývoj a otázky spoľahlivosti,“ uviedol portál Formu1a.uno.

Zažehnané majú byť aj ďalšie problémy. Jednak problém s prihláškou Ferrari ako dodávateľa motorov na rok 2026 a tiež toľkokrát omieľané problémy so spoľahlivosťou. Scuderia sa podľa niektorých zdrojov nemohla kvôli svojej prihláške zúčastňovať zasadnutí Poradného výboru pre motory, avšak v súčasnosti už má byť táto prekážka zažehnaná a Ferrari na najbližšie stretnutie už pošle svojho nového šéfa.

Podľa Formu1a.uno pritom pokročili aj práce na tohtoročnom motore. „Testovanie na dynamometroch finišuje a na rozdiel od minulého roka, tohtoročné motory už bežia na testovacích laviciach na plný výkon. Panuje opatrný optimizmus,“ dodal taliansky portál.