Pokiaľ sa Gasly a Ocon nezrazia, necháme ich pretekať, hovorí Rossi
V Alpine si podľa všetkého neplánujú určiť tímovú jednotku, teda aspoň spočiatku. Pierreovi Gaslymu a Estebanovi Oconovi bude umožnené ísť na trati do vzájomných súbojov, ale len za predpokladu, že sa dokážu vyvarovať zbytočných kolízií.
Oconovým tímovým kolegom bol donedávna Fernando Alonso. Jazdci spočiatku príkladne spolupracovali, Španiel mal nemalý podiel na Francúzovom víťazstve v Maďarsku v roku 2021. V priebehu druhej sezóny spoločného pôsobenia v tíme z Enstone sa však vzťahy medzi týmito dvoma pretekármi začali ochladzovať. Počas šprintových pretekov v Brazílii dokonca kolidovali a po ukončení ročníka došlo aj k slovnej prestrelke.
Výkonný riaditeľ Alpinu Laurent Rossi verí, že Gasly a Ocon nájdu spoločnú reč a na trati budú brať pri vzájomných súbojoch jeden na druhého ohľad, hoci mali v minulosti medzi sebou spory. Ak sa vyvarujú zbytočných stretov, budú môcť medzi sebou bojovať. Ak sa kolíziám nevyhnú, tak vraj budú považovaní za „lúzrov“.
Alpine zvolí rovnaký prístup ako v prípade Alonsa a Ocona. „V tomto roku som im povedal [Oconovi a Alonsovi], že ich necháme pretekať, pokiaľ to nebude mať zlý dopad na tím, ako tomu bolo v Brazílii. V tom momente sme im zakázali medzi sebou pretekať,“ uviedol Laurent Rossi pre L´Equipe.
„Ak sa [v budúcom roku] vyskytnú nejaké problémy, tak Ocon a Gasly budú považovaní za lúzrov, pretože všetci očakávajú, že k problémom dôjde a mnohí si myslia, že sú veľké deti. Budú mať tak šancu ukázať, že vyrástli v zrelých lídrov.“
„Pred vypršaním kontraktu budú mať takmer 30 rokov. Budú musieť ukázať, že sú dostatočne zrelí, pretože je nebezpečné byť vyhodený z tímu kvôli tomu, že ste neukázali dostatočnú zrelosť,“ poznamenal Francúz, ktorý sa tiež nechal počuť, že s oboma jazdcami sa bude zaobchádzať rovnako a v stajni nebude, aspoň zo začiatku, nastolená hierarchia tímovej jednotky a dvojky.
„Na začiatku sezóny nebude nastolená hierarchia,“ potvrdil. Keď bude jeden z pretekárov výrazne rýchlejší ako druhý, istá hierarchia by mohla byť nastolená, hoci nie vo všetkom. „Ak bude jasné, že jeden z nich je rýchlejší, môžeme sa rozhodnúť ho uprednostniť pri vývoji.“
„Začnú však na jednej úrovni, ani jeden z nich nebude uprednostňovaný, pretože sú si veľmi podobní, a zároveň to nie je veľmi dobré pre dynamiku tímu [mať tímovú jednotku a tímovú dvojku]. Tímy, možno s výnimkou Red Bullu, nemusia mať nutne tímovú jednotku a tímovú dvojku.“
„Tímovú jednotku si možno určíme vtedy, keď budeme bojovať o tituly. A to preto, lebo titul v súťaži jednotlivcov je dôležitejší ako Pohár konštruktérov, a to vám povedia aj samotné tímy,“ dodal Rossi.