logo F1online.sk

Podľa Cleara panuje „mylná predstava“ o degradácii Ferrari

Carlos Sainz v boxoch
© Twitter/Scuderia Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 12. 2022

Pri snahe zhodnotiť sezónu 2022 v podaní Ferrari nemôžete vynechať slová ako spoľahlivosť, stratégia alebo degradácia pneumatík. Tieto tri veci, bohužiaľ, prevažujú nad slovami chvály a pozitivizmu. Podľa jedného z elitných inžinierov Ferrari Jocka Cleara by však mala zaznieť ešte jedna dôležitá vec.

Hlavne v druhej polovici sezóny nemalo Ferrari žiadne tempo. Výkony na tratiach ako Spa alebo Mexiko radili Scuderiu skôr do stredu poľa než do boja o víťazstvo. Hoci to neznie o nič lichotivejšie, z Maranella zaznieva, že v tomto roku bolo problémom aj celkové tempo.

„Ak mám byť úprimný, tak podľa mňa o tom panuje mylná predstava,“ povedal Clear na margo degradácie pneumatík. „Myslím si, že problémom bolo maximálne tempo. Naši jazdci dokázali na dvanástich alebo trinástich pretekoch v úvode sezóny bojovať bok po boku s Red Bullom, ktorý potom zrýchlil a natiahol rozostup na nejaké dve desatiny. To znamenalo, že už sme v sobotu nedokázali zajazdiť pole position. Snažili sme sa preto dotiahnuť.“

„Keď sa snažíte vyrovnať autu, ktoré je vo všeobecnosti rýchlejšie než to vaše, tak sa to, bohužiaľ, prejaví na degradácii pneumatík. Nemyslíme si teda, že toto je náš veľký problém,“ dodal Clear.

Tento veľmi úspešný inžinier pritom argumentuje tým, že v pretekoch, na ktorých sa Ferrari dokázalo Red Bullu vyrovnať, takými problémami s pneumatikami netrpelo a v tomto smere na tom oba tímy boli podobne.

„V priebehu sezóny, keď boli autá týchto dvoch tímov vyrovnané, sme dokonca mali o niečo lepšiu degradáciu než Red Bull,“ prehlásil Clear.

„Na konci sezóny sme však trpeli v dôsledku toho, že sa Charles snažil udržať krok s Red Bullom, ktorý je, žiaľ, o niečo rýchlejší. Ťažko nám mohol povedať: ‚Okej, nedokážem sa udržať, nechám ho ísť.‘ Je to pretekár a niečo také neurobí. Využívate tak trochu viac šťavy a v dlhých stintoch na to doplatíte,“ dodal Clear.

Ten týmto zároveň trochu vyvracia tvrdenia samotného Charlesa Leclerca z konca sezóny, ktorý prehlásil, že Ferrari potrebuje do budúceho roka zlepšiť „spoľahlivosť, stratégie a manažment pneumatík“.