logo F1online.skF1online.sk

Z Piastriho je plnohodnotný pilot McLarenu: Položili sme základný stavebný kameň

Oscar Piastri
© LAT Images/Pirelli F1 Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 11. 2022

Po divokom roku 2022 je čas vrhnúť sa do novej práce. Dnes už pilot McLarenu Oscar Piastri zažil v tejto sezóne všeličo, ale len málo z toho sa týkalo pretekania. Búrlivý rozchod s Alpinom už má za sebou a tento týždeň sa mohol naplno vrhnúť do práce pre svojho nového zamestnávateľa.

Austrálsky pretekár sa v tomto ročníku vyviazal zo záväzku s Alpinom, kde hrubo podcenili zmluvnú situáciu svojho juniora. Ten využil laxnosť stajne z Enstone a napokon sa upísal McLarenu, kde nahradí svojho krajana Daniela Ricciarda.

Bola to ťažisková kauza tohtoročného leta, keď Alpinu dal najprv košom Fernando Alonso, s ktorým sa tím nedokázal dohodnúť na predĺžení spolupráce. Francúzsky celok sa následne pokúsil nahradiť ho Piastrim, ale ten už bol „zadaný“ a upísaný McLarenom. Alpinu teda dal košom aj on a legálnosť tohto kroku nakoniec potvrdil Ratifikačný výbor FIA.

Oscarovi napokon umožnili Alpine opustiť skôr a bolo mu tiež povolené zviesť sa s tohtoročným monopostom McLarenu na posezónnych testoch v Abú Zabí. Dopadlo to úspešne a Piastri odjazdil 123 kôl.

„Je to super pocit,“ povedal Piastri po vystúpení z monopostu. „Je to veľmi odlišné s posezónnymi testami, ktoré som absolvoval v minulom roku, pretože kým vlani to bolo o zábave v monoposte F1, v tomto roku bolo potrebné položiť základný stavebný kameň smerom do budúcej sezóny.“

„Bolo úžasné stráviť svoj prvý deň s McLarenom, zoznámiť sa so všetkými, posúvať sa dopredu a naberať rýchlosť pred budúcou sezónou. Bolo to vskutku výnimočné,“ dodal spokojný Piastri.

Časy v priebehu tohto posledného dňa na trati neboli vôbec dôležité, zvlášť pre nováčikov ako Oscar. Keďže takýchto príležitostí nemáte v priebehu roka mnoho, Piastri sa zameral v prvom rade na spoznávanie tímu a auta. „Časy na kolo sú bezvýznamné, pretože nikdy neviete, čo robia ostatní. Najdôležitejšie bolo zoznámiť sa a spoznať inžinierov, mechanikov a všetkých v mojom tíme.“

„Dobrá komunikácia s inžiniermi je dnes zvlášť dôležitá, ako máme poskytnúť spätnú väzbu, čo treba upraviť a ako sa budeme spolu učiť. Tento deň bol celý iba o tomto,“ povedal Piastri.

„Najpozitívnejšou vecou bola samotná možnosť riadiť auto, keďže čas na trati nemôžete ničím nahradiť. Povedal by som, že dôležitá bola aj práca na perifériách, bolo potrebné sa so všetkými zoznámiť a keby sa objavilo pár vecí, ktoré chcem zmeniť, môžem sa o tom s ľuďmi porozprávať.“

„Celkom sa teším, že budem môcť navrhnúť zopár vlastných drobností. Počas nasledujúcich šiestich týždňov môžem pracovať na niektorých veciach, ktoré nie sú vidieť,“ povedal austrálsky pretekár.

Ten poodhalil aj svoj najbližší program. „Budúci týždeň strávim v továrni a čaká ma tam aj oficiálne predstavenie. Bude skvelé stretnúť všetkých tých ľudí, takže sa na to teším. Budem tiež pokračovať vo svojej práci na simulátore, lepšie spoznávať mechanikov a inžinierov. Bez možnosti sedieť v aute sú toto hlavné položky, na ktoré sa treba sústrediť,“ povedal Piastri.

Súvisiace články

Diskusia