logo F1online.sk

Ľahko prišlo, ľahko odišlo. Haas je ako na hojdačke

Romain Grosjean
© Haas F1 Team
Milan Kubala
Milan Kubala16. 8. 2020

V piatkovom druhom tréningu sa Romain Grosjean nestačil čudovať tomu, aký bol jeho Haas rýchly. Vytriezvenie však prišlo už o pár hodín neskôr, keď nájdená rýchlosť niekam zmizla. V Haase si túto “záhadu” nevedia vysvetliť.

Grosjean s Magnussenom zostali stáť pred bránami Q2. Magnussen skončil šestnásty, Grosjean hneď za ním. Po piatom mieste z druhého tréningu zavládlo na Grosjeanovej strane garáže sklamanie, auto bolo príliš nedotáčavé.

“Od tretieho tréningu som mal pocit, že auto nereaguje tak isto,” vysvetľoval Romain Grosjean. “Samozrejme, že nedotáčavé auto je v treťom sektore pomalé. Všetko sledujeme, snažíme sa to pochopiť, ale je to trochu záhada.”

“V piatok to bolo lepšie, než by sme boli kedy čakali, ale auto sa v sobotu vrátilo presne do takého stavu, v akom bolo pred Silverstonom. Nepodáva veľmi dobré výkony, a keď ešte nemôžete veriť prednej časti, že zatočí do zákruty…” zhrnul sobotňajšie problémy Haasu rodák zo Ženevy.

Nebyť ich, Grosjean veril v postup do Q3. “Nešli sme podľa nijakého odlišného programu v porovnaní s tým, čo v prvom a druhom tréningu obyčajne robíme, takže tá rýchlosť bola skutočná. Naozaj sme si mysleli, že máme šancu postúpiť do tretej časti kvalifikácie.”

Šéf Haasu Günther Steiner pripisuje vypadnutie v prvej časti kvalifikácie aj chýbajúcemu kvalifikačnému režimu na pohonnej jednotke z Maranella. Špeciálne režimy budú zakázané od VC Belgicka, čo by tímu jazdiacemu pod americkou vlajkou malo pomôcť — ale dovtedy treba vydržať.

“Myslím, že veľa ľudí si tu vie zapnúť kvalifikačný režim. Po stránke motora toho my môžeme zapnúť len máličko,” prezradil Steiner. “V piatok sme mali dobrý deň, a to sme nerobili nič zvláštne ani hlúpe. Dnes sme proste prišli o rýchlosť. Naši jazdci trpeli na veľkú nedotáčavosť.”

Zo zadných priečok to Haas bude mať ťažšie, špeciálne v Barcelone, kde sa predbiehať veľmi nedá. Pilot potrebuje byť zhruba o jednu sekundu na kolo rýchlejší, aby na trati preľstil svojho súpera.

“Ak odjazdíme štandardné preteky ako všetci ostatní, tak sa nikam nedostaneme,” uvedomuje si Grosjean. “Niekedy sa musíme pokúsiť udržať pneumatiky pri živote dlhšie ako ostatní, alebo skúsiť iné veci. Nevadí mi to, aspoň sa snažíme.”