logo F1online.sk

Hamilton: Poskakovanie je späť aj s odplatou

Lewis Hamilton
© Steve Etherington/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala19. 11. 2022

Mercedes sa v sobotu v Abú Zabí zaradil na svoju štandardnú tretiu priečku v tímovom poradí. Lewis Hamilton s Georgeom Russellom obsadili “až” tretí rad, čo sedemnásobného majstra sveta vyviedlo z miery. Dôvod je však prostý. Strieborné šípy opäť bojujú s poskakujúcim monopostom.

Keď pretekový inžinier Peter Bonnington Lewisovi Hamiltonovi v priebehu kvalifikácie oznámil, že na Sergia Péreza, ktorý bol vtedy na čele, stráca tri desatiny sekundy, prekvapene a s nádychom zhrozenia zopakoval: “Tri desatiny?!” Britovi by možno aj zabehlo, keby vtedy zistil, že na konci kvalifikácie bude na víťaza Maxa Verstappena strácať takmer sedem desatín.

Lewis Hamilton to pripisuje aj charakteristikám okruhu v Abú Zabí, ktorý monopostu W13 nevyhovuje tak ako Interlagos. “Čakali sme, že tu budeme mať ťažkú veľkú cenu, ale v doterajšom priebehu víkendu to nevyzeralo tak, že by sme mali strácať osem desatín. V kvalifikácii bolo trochu prekvapujúce, že za nimi tak výrazne zaostávame. Len na rovinkách to bolo šesť desatín.”

“Odhliadnuc od toho som šiel naplno. Teraz sa teším na moment, keď už zajtra budeme mať po tom,” priznal sedemnásobný majster sveta, ktorý sa už istotne nevie dočkať toho, kedy si sadne do monopostu W14.

Mercedes totiž v Spojených arabských emirátoch narazil na starého známeho nepriateľa, ktorým je poskakovanie. V priebehu tejto sezóny proti nemu udatne bojoval a zdalo sa, že ho prinútil stiahnuť sa, no relatívny mier netrval večne.

“Poskakovanie je späť a rovno aj s odplatou,” podčiarkuje vážnosť situácie Lewis Hamilton. “To nás určite stojí nejaký čas na kolo. Ale sme veľmi pomalí aj na rovinkách.”

Poskakovanie núti tím zodvihnúť svetlú výšku auta, ktoré má už beztak veľký odpor. Avšak, to nie je jediný problém, s ktorým sa bolo treba popasovať. “Mali sme problémy s brzdami, tie nás trápia väčšinu roka. Brzdové disky majú rôzne teploty, takže keď šliapnete na brzdy, tak auto vás začne zanášať do jedného smeru. Napríklad v piatej zákrute vás auto ťahá doprava, no tá zákruta je ľavotočivá. To rozhodne nie je ideálne.”