logo F1online.sk

Brundle: Keď má Ferrari talianske vedenie, tak je to vidieť

Mattia Binotto a Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala19. 11. 2022

V zákulisí sa už potichu-nahlas špekuluje o tom, či Mattia Binotto zostane šéfom Scuderie Ferrari aj v sezóne 2023. Podľa formulového hlásnika by ho mal totiž nahradiť Francúz Frédéric Vasseur. A podľa slov bývalého pretekára F1 Martina Brundla by to azda nemuselo byť také zlé. Brundle si totiž všíma, že talianske vedenie v Scuderii obyčajne nedokáže zabezpečiť želané výsledky.

Fanúšikovia talianskeho tímu budú odchádzať na zimnú prestávku sklamaní. Jeden by povedal, že ako vždy… Hoci Ferrari v úvode sezóny malo rýchlosť aj potrebnú kvalitu, tá postupne degradovala. Dnes už Ferrari musí bojovať s Mercedesom.

Martin Brundle len ťažko hľadá pochvalné slová na adresu Scuderie. “Ferrari má tento rok veľmi rýchle auto a dvoch skvelých mladých jazdcov, no podali výkon pod svojimi možnosťami. A to ešte môžu prísť o druhé miesto v šampionáte proti Mercedesu…”

“Sú veľmi ďaleko za Red Bullom, hoci by nemali. Avšak strategické rozhodnutia, problémy so spoľahlivosťou, jazdci, ktorí to rozbijú v bariérach — pre to či ono Ferrari totálne podliezlo svoju latku, čo naznačuje, že problémy budú štrukturálneho charakteru v manažmente a v organizácii,” oblúkom sa komentátor britskej televízie dostal k téme šéfa Ferrari.

Výmena samotného bossa by nemusela priniesť želaný efekt, no zemetrasenie vo Ferrari má byť rozsiahlejšie. Hovorí sa aj o odchode hlavného stratéga Inakiho Ruedu a pretekového riaditeľa Laurenta Mekiesa.

Podľa Martina Brundla ryba smrdí od hlavy. Ďalšiu ukážku toho sme vraj videli v kvalifikácii na VC Sao Paula. “V boxoch mali auto a nevedeli sa rozhodnúť, ktoré pneumatiky naň nasadiť a či nenasadili tie nesprávne,” pripomína situáciu z Q1, keď Charles Leclerc prišiel do boxov a mechanici mu obuli intermediálky. V momente sa však zháčili, pneumatiky sňali a začali hľadať mäkkú zmes, s ktorou Monačan odišiel na trať po niekoľkých desiatkach sekúnd nečinného čakania.

“Táto neschopnosť rozhodnúť sa sa vyplavuje až na povrch, kde ju môžeme vidieť. A v zákulisí sú očividne ďalšie problémy. Je zjavné, že čelia veľkému tlaku, s ktorým sa ťažko vyrovnáva — toto totiž nie je len tím Ferrari, je to tím Taliansko,” hľadá možné dôvody za touto strnulosťou.

Možno preto by vedenie netalianskej národnosti vedelo Scuderii pomôcť. “Keď tu boli Francúz Jean Todt, Angličan Ross Brawn, Juhoafričan Rory Byrne a podobne, tak sa zdalo, že sú voči tomu tlaku imúnni. Keď je však manažment čisto taliansky, tak čelia obrovskému náporu. Vtedy je to iné.”