logo F1online.sk

Binotto po sezóne skončí, tvrdia zahraničné médiá. Scuderia to dementovala

Mattia Binotto a Riccardo Adami
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala15. 11. 2022

O budúcnosti Mattiu Binotta sa špekuluje už od víkendu v Brazílii. Najskôr šlo len o opatrné náznaky, no dnes sa množia zdroje, ktoré o Binottovom odchode začínajú hovoriť ako o hotovej veci. Na pozícii šéfa stajne vraj skončí už tento rok.

Ako prvý prišiel so správou o možnom odchode Mattiu Binotta taliansky insider Ferrari Leo Turrini. Vo svojom stĺpčeku uviedol, že sa “diskutuje” o švajčiarsko-talianskom inžinierovi a jeho budúcnosti, a dokonca sa skloňujú prípadné mená jeho nástupcov. Dôvod? Vyššie vedenie Ferrari sa vraj zaujíma o “limity spoľahlivosti, strategické chyby”, ktoré viedli k “náhlemu kolapsu”. Problémom môže byť aj to, že podľa Turriniho “vzťah Binotta s Leclercom nie je vždy bez rozporov”.

Do toho všetkého prišlo ešte double Mercedesu, ktoré John Elkann údajne bude Binottovi vyhadzovať na oči. Podobný výsledok totiž Scuderia nezískala od úvodnej VC Bahrajnu i napriek tomu, že veľkú väčšinu šampionátu mala oveľa lepší monopost ako Mercedes. Je zrejmé, že v Mercedese to i napriek počiatočnému zakopnutiu funguje.

“Veľa sa špekuluje, čomu sa nedá vyhnúť. Ale bolo by chybou niečo meniť, len aby sa niečo zmenilo. To nie je garanciou víťazstva,” uvedomuje si Leo Turrini. “Ale Binotto by mal zostať len v prípade, ak má plnú dôveru vedenia.”

Turrini dokonca predstavil dvoch potenciálnych nástupcov Mattiu Binotta, ak by sa teda Scuderia rozhodla vymeniť kapitána. Jedným z nich je terajší šéf Alfy Romeo Frédéric Vasseur. Francúz je napríklad dobrým priateľom Nicholasa Todta, a síce Leclercovho manažéra.

Okrem neho sa hovorí aj o Antonellovi Colettovi, ktorý je strojcom úspechu Ferrari v šampionátoch GT. Proti nemu však hovorí príchod vzpínajúceho sa koníka do najvyššej kategórie Le Mans. Tento projekt bude takisto potrebovať svojho vodcu.

A hoci Leo Turrini je rešpektovaným talianskym insiderom, pri takejto veľkej téme sa neradno spoliehať na jeden zdroj. Avšak, v priebehu utorka sa začali ozývať aj ďalšie médiá.

Francúzsky magazín AutoHebdo de facto potvrdil Turriniho informácie. Takisto konštatuje, že vzťah medzi Binottom a Leclercom je dosť napätý, a že šéf Alfy Romeo Vasseur by mohol situáciu urovnať. Koniec-koncov si uvedomme, že Charles Leclerc má v Scuderii podpísanú zmluvu až do roku 2026.

A už sa ozýva aj popredný taliansky denník La Gazetta dello Sport, ktorý zistil, že Frédéric Vasseur v priebehu leta navštívil prezidenta Ferrari Johna Elkanna, pretože vedenie už v tom čase hľadalo alternatívu k Mattiovi Binottovi.

“Medzi zvažovanými menami bol aj Vasseur, ktorý vďaka svojím vzťahom s vrcholným vedením Stellantisu vybudovaným počas jeho pôsobenia v Sauberi, vybavil značku Alfy Romeo. Vasseur predstavuje manažérsky prielom vzhľadom na jeho povesť skutočného pretekára, ktorý v minulosti viedol množstvo tímov v menších sériách. To kontrastuje s technickým zázemím Mattiu Binotta, bývalého šéfa motorového oddelenia a technického riaditeľa Ferrari, ktorým bol pred prevzatím pozície šéfa stajne,” píše Gazzetta dello Sport.

Mnohí Binottovi vyčítali práve to, že mu chýbajú skúsenosti na pozícii šéfa tímu. Inžinier je to vynikajúci, o tom niet žiadnych pochýb, no z inžiniera nemusí byť aj najumnejší politik a nemusí mať vlohy na to, ako motivovať, usmerňovať a riadiť takú veľkú stajňu.

Čo nás čaká? Podľa správ talianskeho denníka sa Frédéric Vasseur zhostí svojej novej roly už 1. januára.

Na množiace sa správy zareagoval aj samotný tím. “V súvislosti so špekuláciami v istých médiách ohľadom pozície šéfa Scuderie Ferrari Mattiu Binotta, Ferrari uvádza, že tieto špekulácie sú totálne nepodložené,” ohradila sa Scuderia Ferrari na sociálnych sieťach.

Zaujímavosťou je, že veľmi podobné slová volila aj FIA v kauze Red Bullu. Nepodložené očividne neznamená, že to nemusí byť pravda — len nikto svoje tvrdenia nepodložil nespochybniteľnými argumentmi.

Ak sa výmena stráží stane realitou, Ferrari bude mať už piateho šéfa za posledných štrnásť rokov. Spomedzi súčasných tímov na štartovom rošte ide o bezprecedentné číslo. Medzičasom Red Bull má stále toho istého Christiana Hornera, ktorý v ňom prevzal opraty v roku 2005.

Na záver doplňme, že Leo Turrini prichádza s ďalšou dôležitou správou. Technický riaditeľ Haasu Simone Resta sa údajne vraj vracia do materského tímu, kde by teoreticky mohol zastávať rovnakú funkciu. Životopis má bohatý; od roku 2001 až do sezóny 2018 pracoval v Scuderii Ferrari, následne sa z neho stal technický riaditeľ Sauberu pod vedením nikoho iného ako Frédérica Vasseura. Po dvojročnom návrate do Ferrari opäť odišiel, aby vypomohol Haasu.