Namosúrený Ocon: Tím mi nemusí hovoriť, ako mám pretekať s Alonsom
V záverečnej časti pretekov v Brazílii došlo po vypadnutí Landa Norrisa k ich reštartu. Estebanovi Oconovi bolo oznámené, aby so svojím tímovým kolegom Fernandom Alonsom, ktorý mal obuté čerstvejšie mäkké pneumatiky, nebojoval a pustil ho pred seba. Francúz s tým súhlasil, no prízvukoval, že chce ešte predtým prebehnúť pomalšieho Sebastiana Vettela. V tímovej vysielačke mu bol tento krok síce odsúhlasený, no zrejme v obave z opakovania sobotňajšieho scenára aj naďalej dostával rovnaké výzvy, aby sa so Španielom nepúšťal do súboja. Toto papagájovanie už Ocona nasrdilo. Vraj dobre vedel, čo má robiť.
Inžinier: „Fernando má oproti nám pneumatikovú výhodu. Nesústreďme sa na neho. Sústreďme sa na to, aby sme Vettela nakoniec porazili. Uistime sa, prosím, že ho necháme prejsť plynulo a čisto. Ak môžeš, tak to, prosím ťa, potvrď.“
Ocon: „Nechajte ma pretekať, pustím ho v okamihu, keď sa situácia trochu urovná. Teraz by sme pri reštarte mohli prísť o všetko.“
Inžinier: „Esteban, nechcem, aby si bojoval s Fernandom. Rozumieš tomu?“
Ocon: „Teraz potrebujem predbehnúť Vettela. Nebudem bojovať s Fernandom.“
Inžinier: „To je v poriadku, môžeš predbehnúť Vettela. Nechcem, aby si bojoval s Fernandom. Pokiaľ je to jasné…“
Je zrejmé, prečo Oconov pretekový inžinier Francúzovi neustále opakoval, aby s Alonsom nebojoval a pustil ho pred seba. V tíme si chceli byť istí, že sa nezopakuje incident zo soboty, keď títo dvaja kohúti v úvodnom kole šprintových pretekov navzájom kolidovali. V nedeľu sa však našťastie nič také nezopakovalo, Ocon pustil po predbehnutí Vettela Alonsa bezpečne pred seba a v cieli obsadil konečnú ôsmu priečku. Španiel predviedol skvelú stíhaciu jazdu a nakoniec sa tešil z piateho miesta.
„Myslím si, že to nebolo veľmi dobre preložené,“ povedal Ocon o vysielačkovej komunikácii medzi ním a jeho inžinierom. „Ľudia si mysleli, že som Fernanda pred seba nechcel pustiť. Povedal som len, že sa nenechám predísť pri reštarte. Najprv predbehnem Seba a keď sa situácia upokojí, pustím ho pred seba.“
„Povedal som, že nebudem bojovať a pustím ho pred seba. A to som urobil. Nedokázal by som ho za sebou udržať. Na mäkkých pneumatikách bol veľmi rýchly. A samozrejme, tím mohol získať dôležité body. Takže som vedel, v akej som situácii a tím mi nemusel hovoriť, čo mám robiť.“
Ocon zároveň poprel, že by medzi ním a Alonsom po sobotňajšej zrážke vládlo nejaké napätie, hoci odvtedy vraj spolu nekomunikovali. „Nie [nevládne medzi nami napätie], aj keď si myslím, že nebolo veľmi pekné, čo povedal pred médiami. Vždy ho veľmi rešpektujem. Je to legenda a navždy ho budem rešpektovať. A áno, nezáleží na tom, čo povedal vám [médiám]. Som radšej, keď si to vydiskutujeme medzi sebou.“
Na otázku, či sa po Alonsovom odchode do Aston Martinu niečo medzi nimi zmení, Ocon so smiechom odpovedal: „Budem ešte viac motivovaný, aby som ho o rok porazil!“
Preteky v Brazílii nakoniec dopadli pre Alpine lepšie, než by sa po sobotňajšom karambole mohli sami nazdávať. Francúzsky tím si zo Sao Paula odviezol štrnásť bodov, zatiaľ čo jeho rival v boji o štvrté miesto, McLaren, vôbec nebodoval.
„Som veľmi šťastný za tím. Vo všeobecnosti si myslím, že štrnásť bodov v tejto fáze sezóny je rozhodujúcich, keďže máme pred sebou len jedny preteky. Do Abú Zabí pôjdeme s veľkým náskokom. Po štarte zo zadných pozícií môžem poznamenať, že auto bolo naozaj rýchle. A áno, môžeme byť radi, že sme vyskúšali dve rôzne stratégie. Jedna fungovala o niečo lepšie ako druhá, ale pokryli sme sa a obe sme zvládli perfektne.“
„Nemôžeme ale zaspať na vavrínoch. Aj naďalej na to budeme musieť v posledných pretekoch tlačiť ako blázni, ale je jasné, že už budeme pod menším tlakom, keďže máme určitý náskok,“ dodal Ocon.