logo F1online.skF1online.sk

Wolff má pred pretekmi jasno: Favoritom je Verstappen

Max Verstappen a Lewis Hamilton
© Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala15. 8. 2020

Prvý rad na štarte Veľkej ceny Španielska bude patriť Lewisovi Hamiltonovi a Valtterimu Bottasovi. Azda jediný muž, ktorý môže v nedeľu ohroziť pilotov Mercedesu, je z tretieho miesta štartujúci Max Verstappen. A v Mercedese sa presne toho boja, Toto Wolff tvrdí, že Holanďana treba považovať za favorita.

Hoci Verstappen v sobotu stratil viac ako sedem desatín sekundy, jeho časy v piatkových pretekových simuláciách nevyzerali až tak zle. Na softoch boli o niečo rýchlejšie Mercedesy, ale stredne tvrdá výborne sadla Red Bullu. Hodnoty z piatka treba brať s miernou rezervou, keďže nevieme, koľko toho mali jednotlivé autá natankované, ale Totovi Wolffovi robia starosti.

Mäkká zmes – FP2
1. Bottas (10 kôl): 1:22,842
2. Hamilton (10 kôl): 1:23,174
3. Verstappen (7 kôl): 1:23,323

Stredne tvrdá zmes – FP2
1. Hamilton (7 kôl): 1:22,828
2. Verstappen (6 kôl): 1:22,831

Tvrdá zmes – FP2
1. Bottas (10 kôl): 1:23,508

V Mercedese aspoň tento víkend neočakávajú tvorbu pľuzgierov, ktoré zastavili progres tímu vo Veľkej Británii. “Jediná podobnosť medzi Silverstonom a Barcelonou je vo vonkajších teplotách a v teplotách trate,” skonštatoval Toto Wolff.

V porovnaní s minulým týždňom sú tlaky v pneumatikách oveľa nižšie a aj gumy sú o stupeň tvrdšie. “Táto trať je do veľkej miery odlišná, takže nečakáme rovnaké problémy s pľuzgiermi ako v Silverstone. Bude ale vyššia degradácia a viac prehrievania.”

“Mám zato, že Red Bull je majstrom v takýchto podmienkach,” nadhodil Wolff. “V každom prípade si myslím, že sme v priebehu týždňa a z piatka na sobotu odviedli dobrú prácu. Zlepšili sme sa, a to je najdôležitejšie. Dúfam, že mu zajtra dáme zabrať. Na Maxa treba určite hľadieť ako na favorita, keď sa pozrieme na včerajšie časy.”

Na čele to v nedeľu bude súboj v tom, kto žmurkne ako prvý. Príliš skorá zastávka v boxoch môže znamenať, že tím sa bude musieť uchýliť k dvojzastávkovej stratégii. Ak by Mercedesu príliš rýchlo začali odchádzať pneumatiky, Verstappen by sa mohol pokúsiť zastaviť len raz.

Keby sa niekto pokúsil kvalifikovať v Q2 na stredne tvrdej zmesi, situácia by bola iná, ale nič také sme nevideli. “Nakoniec si nik nevybral štart na mediumkách, pretože softy vyzerajú byť dobré pneumatiky. A nevyštartovať na softoch vám neprinesie veľkú výhodu, pokiaľ neštartujete spoza prvej desiatky.”

Súvisiace články

Diskusia