Alonso naďalej počíta straty: Teraz je to už nejakých 70 bodov
Súboj medzi Alpinom a McLarenom o štvrté miesto Pohára konštruktérov je naďalej nesmierne vyrovnaný. Chvíľu sa zdalo, že francúzsky celok to už musí zvládnuť, ale partička z Enstone v Austine aj Mexiku tratila. Smola neopúšťa Fernanda Alonsa, ktorý ani tentoraz nedokončil preteky pre poruchu pohonnej jednotky a už sa ani nedá zrátať, koľkokrát sa to v tejto sezóne už stalo.
Dlho to vyzeralo, že si Alpine odnesie z trate, ktorá im „vôbec nesedí“ viac bodov než McLaren, čo by britskému celku pred Brazíliou a Abú Zabí nesmierne skomplikovalo život. Opäť však zasiahla povestná spoľahlivosť francúzskej pohonnej jednotky Renault, ktorá opäť vyradila z pretekov Fernanda Alonsa.
„A je to tu zas! Auto číslo 14 skončilo ešte pred šachovnicovou vlajkou,“ povedal po pretekoch Alonso, ktorý reportéra ani nenechal dokončiť otázku. „Myslím, že sme už stratili okolo nejakých 70 bodov, ale nemá zmysel sa o tom baviť znovu, takže uvidíme. Do konca zostávajú už len dve podujatia a potom príde nová kapitola.“
„Myslím si, že z môjho osobného pohľadu a celkového tempa boli Austin a Mexiko najlepšie preteky. Bol som o nejakých dvadsať sekúnd pred McLarenmi aj tímovým kolegom. Cítil som, že mám rýchlosť, ale opäť raz monopost číslo 14 zastavil predčasne,“ dodal Alonso.
Aj vďaka tomu si v internom súboji polepšil jeho tímový kolega Esteban Ocon, ktorý nakoniec skončil ôsmy. Aj on si veľmi dobre uvedomoval, že Mexiko prinieslo v súboji s McLarenom nezanedbateľné straty, hoci štyri body sa na prvý pohľad nezdá nejak veľa, náskok Alpinu sa tým stenčil na sedem bodov.
Britskej stajni sa to podarilo napriek desaťsekundovej penalizácii Daniela Ricciarda. Austrálsky pretekár však predviedol v Mexiku takmer dokonalý záverečný stint a skončil na celkovom siedmom mieste.
„Lietal, naozaj lietal, úprimne som zaňho po tej jeho sezóne šťastný, ale na druhej strane nie som vôbec šťastný, pretože sme zapísali menej bodov než oni,“ povedal po pretekoch Esteban Ocon.
„Boli sme na dobrej ceste, dobrý štart, dobrý predbiehací manéver na Bottasa, ale čelili sme množstvu problémov s chladením, po celý čas bolo potrebné manažovať brzdy, motor a preto sa Daniel nakoniec dostal dopredu. Máme teda pár vecí, ktoré potrebujeme preskúmať, ale pre nás to bolo hlavne o limitácii škôd,“ dodal Ocon.