Mercedes sa spoliehal na Leclerca. Keď ho Verstappen predbehol, bolo rozhodnuté
Lewis Hamilton odjazdil v Austine skvelé preteky, no vytúženej odmeny v podobe víťaznej trofeje sa nedočkal. Mercedesu sa totižto nepodarilo využiť zaváhanie Red Bullu pri zastávke Maxa Verstappena. Toto Wolff prezradil, že víťazné nádeje po tomto momente stáli a padali na výkone Charlesa Leclerca.
Max Verstappen strávil v boxoch celú večnosť. Následne namosúrene prskal vo vysielačke a sarkasticky poznamenával, že to bola naozaj “krásna” zastávka v boxoch.
Holanďan sa vrátil na trať so šesťsekundovou stratou na Lewisa Hamiltona, virtuálneho lídra veľkej ceny. Dôležitú úlohu však malo zohrať to, že medzi Hamiltonom a Verstappenom sa ocitol Charles Leclerc.
Toto Wolff priznal, že zacítil vôňu prvého víťazstva v sezóne. “Keď sa ocitli o šesť sekúnd za ním (Hamiltonom, pozn. red.) a vyzeralo to tak, že sa im nedarí získavať dostatok času na kolo, tak som, veru, mal pocit, že by sme mohli vyhrať,” priznal šéf Mercedesu.
Max Verstappen si s Leclercom pomerne rýchlo poradil i napriek tomu, že Monačan sa bravúrne bránil v prvej zákrute. Keď však Red Bull otvoril zadné krídlo, Ferrari nemalo najmenšiu šancu. Leclerc prehlásil, že mohol Verstappenovi akurát tak zamávať.
Na Hamiltonovu smolu do cieľa zostávalo ešte sedemnásť kôl a na rozdiel od Verstappena mal obuté tvrdé pneumatiky. Fanúšikovia vyčítali strieborným šípom, že Hamiltonovi neobuli stredne tvrdú zmes. Ak ste v nedeľu čítali náš strategický ťahák a neprehliadli ste grafiku so zostávajúcimi pneumatikami jednotlivých pilotov, vedeli ste, prečo k tomu došlo.
Nie, nie, Mercedes nemal obavy o degradáciu pneumatík, veď s nimi dokáže pracovať oveľa lepšie ako Ferrari, ktoré posledný stint zvládlo na mediumkách. “Lewis na tvrdej zmesi strácal, pretože sme už nemali k dispozícii žiadne stredne tvrdé pneumatiky,” vysvetlil prostý dôvod Wolff.
“Ale aj tak sme v tej fáze mali pocit, že by sa nám mohlo podariť udržať v rukách víťazstvo,” pokračoval rakúsky biznismen, ktorému však spravil škrt cez rozpočet Charles Leclerc, aj keď istotne nechcel Verstappena cez seba pustiť. “Akonáhle sa Max dostal pred Charlesa a on už nemohol reagovať, tak sme len čakali na to, čo malo prísť.”
Z Lewisa Hamiltona sa stal veľmi ľahký cieľ. Verstappen mal novšie a mäkšie pneumatiky, rýchlejší monopost s menším odporom a pomoc DRS. “Na rovinkách boli veľmi rýchli,” zhodnotil Hamilton. “S DRS boli rýchlejší o 35 km/h. Keď sme za nimi boli my a mali sme DRS, tak sme mali výhodu len 22 km/h. On sa teda prirútil z veľmi veľkej diaľky.”
“Ale aj bez DRS mali nad nami výhodu približne osem kilometrov za hodinu. Na rovinkách sme strácali množstvo času, v každom kole azda aj štyri desatiny. Budúcoročné auto budeme musieť vylepšiť,” uvedomuje si sedemnásobný šampión.
Hamilton však priznal, že keď sa objavil na čele, začal veriť vo víťazstvo. “Na sekundu som si azda pomyslel, že by sme to mohli udržať, no s tými extra stredne tvrdými pneumatikami, ktoré mali na rozdiel od nás, boli príliš silní.”