logo F1online.sk

Wolffa budeme vídať menej, už nebude cestovať na všetky preteky

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala16. 10. 2022

Spomedzi šéfov tímov sa pred mikrofónmi televízii najčastejšie striedajú Toto Wolff a Christian Horner. Zdá sa, že od budúcej sezóny už bude táto platforma vyhradená najmä pre Christiana Hornera, keďže jeho náprotivok z Mercedesu sa začne sťahovať z okruhov F1. Na niektorých veľkých cenách bude chýbať.

Sezóna 2022 mala byť rekordná. Po zrušení Veľkej ceny Ruska sme nakoniec len dorovnali sezónne maximum. O rok nás tak čaká skok vpred. Formula 1 zostavila 24-dielny kalendár, ktorý sa začne 5. marca a skončí 26. novembra.

Taký nabitý ročník zvyšuje pracovnú záťaž na jazdcov, mechanikov aj šéfov tímov. Čoraz častejšie sa preto stáva, že niektorý z nich vynechá pár pretekov do roka. Mattia Binotto už na niektoré veľké ceny nechodí. Chýbal aj v Japonsku, kde po dlhom čase absentoval i Toto Wolff.

Na niečo také si budeme musieť zvykať, avizuje Toto Wolff. “Začnem vynechávať niektoré preteky,” uviedol pre agentúru PA. Vynechávanie pretekov sa však nebude týkať len šéfa, ale aj mechanikov a inžinierov. “Celá stajňa sa tým bude zaoberať.”

“Zvládnuť 24 pretekov nie je udržateľné. Jazdci ich musia absolvovať, ale my začíname v pondelok v kancelárii a sme v nej až do konca týždňa. Musíme nájsť riešenie. Myslím, že náš pretekový tím každý rok vynechá niekoľko pretekov, aby to zvládol,” vysvetľuje šéf strieborných šípov.

Mechanici sa pomerne ľahko môžu vystriedať, podobne aj väčšina inžinierov na boxovom múriku a v garáži. Kto však nahradí šéfa tímu? “V tíme máme pár ľudí, ktorí prevezmú moje úlohy. Avšak, ak fyzicky nebudem na pretekoch prítomný, tak to neznamená, že na nich nebudem vôbec.”

“V továrni máme podpornú pretekovú miestnosť a ja budem súčasťou každého jedného brífingu. Len tam nebudem fyzicky,” dovysvetlil Wolff, ktorý podľa pôvodného plánu nemal vycestovať ani na VC Japonska.

Podľa televízie Sky Sports však uvažoval nad tým, že predsa len príde do Suzuky — rozhodnúť sa mal podľa toho, či FIA zverejní informácie o certifikátoch k rozpočtovým stropom a ako dopadnú. Keby sme už v stredu pred VC Japonska zistili, že Red Bull prekročil strop, Wolff by si to zrejme prišiel vychutnať priamo do Japonska a zatlačiť na čo najprísnejší trest.