logo F1online.sk

Binotto nechápe, prečo sa na Péreza čakalo, ale Leclerca trestali hneď

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala15. 10. 2022

V tomto prípade komisári rozhodli naozaj bleskovo. Azda aj preto, že korunovácia Maxa Verstappena závisela od toho, či Charles Leclerc dostane penalizáciu za získanie trvalej výhody po skrátení si poslednej šikany. Mattiu Binotta táto nečakaná horlivosť komisárov zaskočila aj sklamala. Podľa šéfa Ferrari totiž FIA vytiahla dvojaký meter.

Tentoraz sme na verdikt prekvapivo nečakali tri hodiny, ako je to dnes štandardnom, ale len pár desiatok sekúnd. Komisárov k promptnému vyriešeniu situácie istotne motivovala aj samotná F1, veď aké by to boli oslavy, keby sa začali tri hodiny po pretekoch na hoteli či v lietadle a nie na pódiu a pred ním, kde mala F1 pripravené kamery? Šou musí byť.

Pritom len o týždeň skôr sa FIA nikam neponáhľala. Keď rozhodovala o Sergiovi Pérezovi a jeho porušeniach pravidiel počas jazdy za bezpečnostným vozidlom, predvolala si mexického jazdca a vypočula si ho. Vo Ferrari sú nahnevaní, že v Japonsku sa rozhodovalo bez vypočúvania Charlesa Leclerca.

Mattia Binotto hovorí, že je “veľmi prekvapený” a “veľmi sklamaný” z toho, ako prebehol rozhodovací proces. “V Singapure sa rozhodovalo po kvante kôl a dokonca aj po pretekoch sme si museli vypočuť jazdca, aby sme prijali veľmi jednoduché rozhodnutie,” krútil hlavou nad Pérezovým zaostávaním za bezpečnostným vozidlom, ktoré malo mať podľa neho jasný záver: Dva päťsekundové tresty za dve porušenia pravidiel.

Vzápätí vyčítavo pokračoval: “A o sedem dní neskôr im rozhodovanie trvalo len pár sekúnd. Som prekvapený, že v rozmedzí pár dní sme tu a v Singapure videli úplne odlišný prístup.”

Podľa Binotta sa malo o Pérezovi rozhodnúť rovnako rýchlo ako o Leclercovi. “Vidieť dve úplne odlišné načasovania rozhodnutí je veľmi frustrujúce. Prečo si v takejto situácii nevypočujete jazdca, keď ste to v Singapure spravili? A platí to aj naopak, ak rovno rozhodnete v prípade jasných verdiktov.”

“Päťsekundový trest mali v Singapure udeliť hneď, čo by nám dalo príležitosť pristúpiť k celej situácii inak. Mohli sme mať potenciálne víťazstvo. Je to frustrujúce a sme sklamaní,” odkázal Binotto poukazujúc na to, že keby Leclerc už počas VC Singapuru vedel o treste pre Péreza, netlačil by tak naňho, nezničil si pneumatiky a len sa za ním “doviezol”.

“Na vhodnom fóre túto tému otvoríme, ale je neakceptovateľné, ak prijali rozhodnutie bez toho, aby si vypočuli jazdca, a to ani nezískal žiadnu výhodu. Tentoraz im trvalo len moment, kým udelili Leclercovi trest. V Singapure to tri hodiny trvalo pri Pérezovi, ktorý, chudáčik, ani nestíhal za bezpečnostným vozidlom,” poukázal na Pérezov pokus o obhajobu Binotto. “A za dva identické priestupky dostal dva rôzne tresty.”

Binottovi však neprekáža len rozdiel v načasovaní. Vo Ferrari veria, že Charles Leclerc si taký prísny trest vôbec nezaslúžil. Komisári označili jeho výjazd mimo trať za získanie zakázanej a trvalej výhody, čo sa vraj nestalo.

“Z nášho pohľadu nezískal žiadnu výhodu. Bol vpredu a zostal vpredu. Mal istý náskok a ten istý náskok si aj zachoval. Mohli by sme o tom debatovať, ale nemôžeme akceptovať spôsob, akým rozhodli,” zdôrazňuje švajčiarsko-taliansky inžinier.