logo F1online.sk

Hamilton reaguje na zákaz: Neustále sa nás pokúšajú spomaliť

Lewis Hamilton
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala13. 8. 2020

Zákaz kvalifikačných režimov má FIA podľa dostupných informácií obhajovať lepšou kontrolou dodržiavania pravidiel a tiež znižovaním nákladov. Lewis Hamilton si ale o novom pravidle myslí svoje: má zastaviť rozlet Mercedesu.

Na vyrovnanejšie štartové pole sa môžeme tešiť v Belgicku, kedy má prvýkrát vojsť do platnosti nová technická direktíva. Najviac by mala uškodiť Mercedesu, ktorý má aj najlepší kvalifikačný režim. “Nie je to žiadne prekvapenie, neustále sa nás snažia spomaliť,” vyhlásil vo štvrtok Lewis Hamilton. “Ale pre nás sa toho naozaj tak veľa nezmení, takže to nebude problém.”

Mercedes bude mať aj bez kvalifikačného režimu v porovnaní s konkurenciou navrch. Aj preto Hamilton odmietol, že by Mercedes stratil viac ako ostatní. “Nie. Chlapci v našom tíme odviedli po stránke motora veľmi dobrú prácu. Je zrejmé, že toto nás má spomaliť, ale nemyslím si, že to prinesie výsledok, po akom túžia. Ale je to úplne v pohode, ak to spravia.”

Valtteri Bottas nevedel vyčísliť, ako veľmi to súperom Mercedesu pomôže. V jednom však má jasno. Zákaz neprinesie žiadne veľké zmeny v rozložení síl, akurát tak zníži počet predbiehacích manévrov počas pretekov.

“Pri ostatných výrobcoch motorov je nemožné vedieť, koľko v skutočnosti získajú, keď do toho v kvalifikácii dajú všetko, a či my na tom v skutočnosti zarábame alebo nie,” zamyslel sa Bottas. “Nepanikárime. Ak tieto pravidlá vojdú do platnosti, tak budú pre všetkých rovnaké.”

“Každý tím má svoje režimy, koľko toho bude riskovať po stránke opotrebovania motora, a niekedy, keď môže — čo platí aj pre nás — šetriť motor. A ide tu aj o stratégiu v pretekoch, veľakrát používame rozdielne režimy v závislosti od toho, či sa bránime alebo útočíme.”

“Z môjho pohľadu to bude ako použiť rovnaký režim v pretekoch. Predbiehania bude menej, pretože všetci budú mať rovnaký režim namiesto toho, aby sa s nimi hrali a pokúsili sa zo situácie čo najviac vyťažiť — niekedy použitím vyššieho výkonu, inokedy nižšieho. A koniec-koncov, aj my budeme počas jazdy na robote menej vecí. Nezávisí to od nás, ale vyrovnáme sa s tým,” dodal Bottas.

Súvisiace články