logo F1online.sk

Sem s tým! Leclerc potvrdil, že Ferrari kvalifikačný režim nemá

Charles Leclerc a Marc Gené
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala13. 8. 2020

Zdá sa, že Ferrari čakajú lepšie časy. Scuderii pomôže očakávaná technická direktíva, ktorá by mala prísť niekedy medzi pretekmi v Španielsku a Belgicku. Zakáže špeciálne kvalifikačné režimy súperov Maranella. Prečo súperov? Dôvod je jednoduchý: Ferrari žiaden výkonnejší režim nemá…

Čiastočne oň prišlo po minuloročnej VC USA, kedy FIA prvýkrát klepla po prstoch Ferrari. V januári však dostalo Ferrari po prstoch aj na druhej ruke; pohonnú jednotku si prezreli odborníci FIA a s Ferrari uzavreli tajnú dohodu. V pohonných jednotkách sa objavili ďalšie senzory. Ferrari uponáhľanú prerábku svojho agregátu nestihlo optimálne, a tak na prvých pretekoch tohto roka dramaticky strácalo.

Teraz sa štartové pole trochu vyrovná. Kvôli novému nariadeniu totižto najviac utrpí Mercedes, ktorého kvalifikačný režim je aj najvýkonnejší zo všetkých pohonných jednotiek v štartovom poli. Nečudo teda, že kým v takom Williamse sú proti zrušeniu kvalifikačných režimov, Ferrari tento krok víta s tým, že oni žiadne špeciálne tlačidlo na volante nemajú.

“Ak mám byť úprimný, nás to príliš neovplyvní, takže si myslím, že to môže byť pre nás len pozitívne,” nechal sa vo štvrtok v Barcelone počuť Charles Leclerc. “Ako veľmi z toho budeme profitovať, to sa ešte len uvidí. Ale za nás môžem povedať, že medzi kvalifikáciou a pretekmi u nás nie je v ničom rozdiel, takže si nemyslím, že to nás nejako ovplyvní.”

Sebastian Vettel súhlasí so svojím kolegom, aj podľa neho spôsobí nová direktíva viac problémov konkurencii. “Ako povedal Charles, túto sezónu nás to neovplyvní. Uvidíme teda, čo sa stane. Ak ste v rámci pohonnej jednotky prišli s niečím, čo vám umožní istý počet kilometrov odjazdiť s vyšším výkonom a viac zaťažiť motor, tak to asi pre vás nie sú najlepšie správy. Ale ako hovorí Charles, z našej terajšej pozície to na nás nebude mať dopad.”

O chýbajúcom kvalifikačnom režime hovoril vo štvrtok aj Kimi Räikkönen. Z vyjadrení pilotov Ferrari teda vyplýva, že rovnakú nevýhodu mali všetky autá s pohonnou jednotkou Talianov, nie iba zákazníci.

“Vezmime si taký tréning, a to, čo sa potom stane v kvalifikácii; zdá sa, že my dostaneme za ostatnými poriadnu ranu. Oni majú odrazu na rovinkách oveľa väčšiu rýchlosť. Ale to nemáme vo svojich rukách. Musíme sa zmieriť s tým, čo máme, a pokúsiť sa to naplno využiť,” skonštatoval Kimi Räikkönen.