V Mercedese majú obavy, že sa pľuzgiere objavia aj v Španielsku
Mercedes prichádza do Španielska s istou dávkou opatrnosti. Po strate víťazstva na minulotýždňovej veľkej cene nevylučuje, že sa aj tentoraz objavia na ich autách problémy s pľuzgiermi, ako tomu bolo v Silverstone. Podľa Andrewa Shovlina by bolo “bláznovstvom” očakávať niečo iné.
Proti Mercedesu hralo v Silverstone viacero faktorov. Okrem mäkších pneumatík aj vysoké teploty a zmeny v natlakovaní gúm. Dva z troch faktorov tento víkend odpadnú. Teploty budú síce o čosi vyššie ako pred týždňom, mali by siahať až ku 30 °C, ale pneumatiky budú o stupeň tvrdšie ako minulý víkend, teda identické ako na VC Veľkej Británie. Nuž a tretím faktorom sú spomínané tlaky v pneumatikách, tie budú ešte nižšie ako na prvých silverstonských pretekoch.
Kým Pirelli pred VC Veľkej Británie tímom prikázalo natlakovať predné gumy na 25 psi a zadné na 21 psi, o týždeň neskôr došlo k zmene na 27/22 psi. Tentoraz budú platiť hodnoty 23/20,5 psi.
“Očakávané vysoké teploty prispejú k teplotnej degradácii na okruhu, ktorý je známy tým, aký je tvrdý na pneumatiky,” píše Pirelli vo svojom preview. “Bude obzvlášť dôležité manažovať ich a udržať pod kontrolou akékoľvek ich prehrievanie, ktoré potom vplýva na trakciu. Aktuálne autá sú rýchlejšie ako kedykoľvek predtým, a ako teraz potvrdil Silverstone, Veľká cena Španielska — ktorá ešte nikdy nebola organizovaná v auguste — by mala na pneumatiky klásť najvyššie nároky, aké sme na okruhu Catalunya kedy videli.”
Pri téme pneumatík sa pozastavil aj šéf traťových inžinierov Andrew Shovlin vo videu z dielne Mercedesu. “Myslím si, že by bolo bláznovstvom povedať, že takéto problémy už neuvidíme, a že ich neuvidíme v Španielsku,” vyhlásil. “Musíme sa pozrieť na riešenia a na to, či dokážeme tento víkend spraviť nejaký pokrok. Pokúsime sa porozumieť charakteru nášho problému a tiež toho, prečo sme boli v porovnaní s ostatnými o toľko horší. Dúfam, že potom to v Španielsku dostaneme pod kontrolu.”
“Nemáme však pochybnosti o tom, že v Španielsku to bude náročné. Po Španielsku nasleduje Spa, teda ďalší okruh s vysokými energiami, kde sa môžu objaviť pľuzgiere. Z pohľadu výkonu sa koncentrujeme na to, ako dokážeme pneumatiky ochladiť a ako sa tomuto problému vyhnúť. Dúfame, že ho už neuvidíme, no myslím si, že Španielsko bude dobrým testom toho, či sme dosiahli progres, ktorý sme potrebovali,” vysvetľuje inžinier Mercedesu.
Shovlin tiež ozrejmil, čo presne robilo Lewisovi Hamiltonovi a Valtterimu Bottasovi v pretekoch problémy. Poznamenal tiež, že pre všetkých v Mercedese to bolo niečo nové, keďže v doterajšom priebehu roka nič podobné nezaznamenali.
“Zadné gumy mali problémy s teplotami. Stred našich pneumatík sme príliš zohrievali. Problémom je to, že keď sa guma zohreje, tak sa začne šmýkať a generuje ešte viac tepla. Tlak začne narastať. Potom sa ocitnete v začarovanom kruhu; strácate grip a udržať to pod kontrolou je ťažšie a ťažšie.”
“Musíme sa pozrieť na to, ako by sme vedeli tento problém zo zadnými gumami zmierniť, pokúsiť sa pochopiť, čo presne sa stalo, pretože tento rok sme to videli prvýkrát. Musíme sa postarať o to, aby sme mali nejaké páky vysporiadať sa s tým, keď prídu ďalšie horúce preteky,” dodal Shovlin.
- Značky
- Mercedes
- Španielsko