Zastaviť s Hamiltonom bola kardinálna chyba, tvrdí Russell
Najhoršie rozhodnutie, aké sme kedy spravili. Takto komentoval George Russell pokyn tímu, aby zastavil a prezul na intermediálne pneumatiky spolu s Lewisom Hamiltonom. Svoj pohľad nezmenil ani po pretekoch. Mladý Brit verí, že keby mal o štipku lepšiu taktiku, mohol skončiť oveľa vyššie.
George Russell zamieril do boxov zo siedmej priečky na konci siedmeho kola zároveň s Hamiltonom. Nechal sa presvedčiť inžinierom, ktorý ho ubezpečoval, že má dostatočný odstup od svojho kolegu, aby v boxoch príliš nestratil. To sa napokon celkom nenaplnilo, pretože strata Georgea Russella na Lewisa Hamiltona narástla o tri až štyri sekundy.
Keby zastavil neskôr a nezdržal sa za Hamiltonom, mohol vraj skončiť oveľa vyššie. “Musíme preskúmať, čo sa udialo. Bol som hneď za Lewisom, keď sme spravili dvojitú zastávku v boxoch. Skrátka som tým prichádzal o pozície,” skonštatoval sklamaný George Russell. “Nemám veľmi čo viac k tomu povedať, bolo to veľmi frustrujúce popoludnie. Pravdepodobne som mohol bojovať o piate miesto.”
“Celkom som si to tam užil, predviedli sme niekoľko dobrých predbiehacích manévrov, ale musíme si spolu s tímom sadnúť a zistiť, čo sme mohli spraviť lepšie. V danej chvíli to pravdepodobne nebola tá správna vec,” znie verdikt 24-ročného Angličana.
Alpine to spravil inak, aby sa vyhol zápche v boxoch. V siedmom kole zamieril na výmenu gúm Esteban Ocon a až v tom nasledujúcom aj Fernando Alonso. Španiel predsa len voči svojmu kolegovi stratil, a to necelé dve sekundy, no stále to bolo menej ako George Russell, ktorý pri dvojitom pitstope nabral takmer štvorsekundovú stratu.
George Russell chcel zostať vonku aj z iného dôvodu; mal pocit, že na voľnej trati a s dobrým výhľadom dokáže byť rýchlejší ako v hmle za súpermi. Pravda je však taká, že keby zostal vonku dlhšie o viac než spomínané kolo, začal by sa veľmi rýchlo prepadávať. Rozprávať by o tom vedel taký Mick Schumacher. Keď sa intermediálky zohriali, boli o päť a viac sekúnd na kolo rýchlejšie.
“Mali sme dobrú priľnavosť, no problém bol v tom, že sme nič nevideli. S vodnou triešťou to bolo veľmi zlé,” vysvetlil svoje obavy Russell. “Vtedy neviete, kde sa nachádzajú ostatní piloti, neviete, kde sú mláky a kde tečie voda. Šlo naozaj len o tú viditeľnosť.”
“Neviem, či tieto nové autá neprodukujú ešte viac vodnej triešte. Pretekanie sa zlepšilo v mnohých smeroch, takže toto je azda jedno mínus, ktovie? Jedno je však isté. Situáciu okolo tej pretekajúcej vody tu treba vylepšiť, pretože je to presne také isté ako pred štyrmi alebo piatimi rokmi, dokonca na rovnakých miestach,” vyzval organizátorov VC Japonska.