logo F1online.sk

Verstappen Brawnovi pripomína Schumachera, Vettel a Ferrari by vraj mali nájsť spôsoby spolupráce

Na štarte VC Veľkej Británie 2020
© Pirelli Motorsport
Ladislav Király
Ladislav Király10. 8. 2020

Dvojica pretekov v Silverstone nebola na zahodenie. Aj keď sme počas väčšiny tých prvých vzrušením neujúkali, ich záver priniesol poriadnu dávku napätia. Nuž a druhá veľká cena na rovnakom okruhu bola ešte náročnejšia a zauzlenejšia.

„Veľká cena 70. výročia F1 ukázala, že aj malé zmeny ako nasadenie iných typov pneumatík môžu mať takýto veľký vplyv,“ uviedol športový šéf F1 Ross Brawn vo svojom tradičnom stĺpčeku pre oficiálnu stránku F1.

„Red Bull mal brilantnú stratégiu a Max Verstappen ju perfektne realizoval. Rozdiel medzi tým, aby ste pneumatiky udržali vo forme, alebo aby ste zašli za ich limit, môže byť veľmi malý. Je zrejmé, že autá Mercedesu dostávajú do gúm viac energie a preto zájdu za ich limit. Red Bull však nie.“

„Vysoké teploty a mäkšie, no silnejšie natlakované pneumatiky, vytvorili kombináciu faktorov, ktorá potopila Mercedes, ale Red Bullu naopak umožnila prekvitať,“ pokračoval Brit. „Toto boli nepochybne najvzrušujúcejšie preteky ročníka.“

Brawn sa vzápätí pristavil pri víťaznom Maxovi Verstappenovi, ktorý bol podľa neho „jednoducho senzačný“ a jazdil fantasticky. „V mnohých smeroch mi pripomína Michaela Schumachera. Keď počúvate jeho vysielačku, je zrejmé, že má zvyšnú voľnú kapacitu.“

„Limit auta nie je limitom Maxa Verstappena. Dokáže cítiť aj tie najmenšie vecičky týkajúce sa auta a perfektne na ne zareaguje. Spomínam si na Maxove začiatky v F1, keď už bola zrejmá jeho rýchlosť, ale teraz okrem toho už aj vyzrel a je z neho výnimočný pretekár.“

„Veľmi sa mi páčila jeho rádiová komunikácia a hlavne to, keď nechcel ‚jazdiť ako babka‘. Stalo sa tak vo chvíli, keď ho tím žiadal o manažovanie pneumatík. Ukázal tak obrovské sebavedomie a potvrdil aj veľmi dobré vzťahy s tímom,“ hovoril ďalej Brawn.

Tak, ako sa Verstappenovi darí, sa na druhej strane nedarí Sebastianovi Vettelovi. Tejto situácii nevie celkom porozumieť ani bývalý šéf tímov Benetton, Ferrari, Honda či Mercedes. „Keď som počas svojej kariéry zažil takéto situácie, sadol som si s jazdcom, prebrali sme to medzi štyrmi očami a pochopil som, v čom je problém.“

„Potom sme sa zameriavali na to, aby sme do diskusie prizvali aj ďalších ľudí, napríklad inžinierov, ktorí mohli pomôcť veci zlepšiť. Bude zaujímavé sledovať Sebastiana i jeho tím, ako to zvládnu počas zvyšnej časti sezóny. Celkom jednoznačne tam majú veľmi frustrovaného jazdca a v záujme oboch strán musia nájsť spôsob, ako to počas zvyšku sezóny udržať v normále,“ dodal Ross Brawn.

Súvisiace články