Leclerc: Oproti Red Bullu máme výhodu len prvých pár kôl | Magazín F1 - F1online.sk

Leclerc: Oproti Red Bullu máme výhodu len prvých pár kôl

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Ferrari

Ferrari malo v Singapure ďalšiu dobrú šancu na víťazstvo a opäť je z toho „len“ druhé a tretie miesto. Ťažko povedať, či monopost F1-75 dnes mohol RB18 poraziť na trati. Už sa tiež nikdy nedozvieme, ako by preteky vyzerali, keby si Charles Leclerc podržal vedenie aspoň do prvej zákruty. Partičku z Maranella môže tešiť aspoň fakt, že výrazne navýšila svoj náskok na druhom mieste Pohára konštruktérov.

Je to už asi zbytočná otázka, ale ako by to v nedeľu na okruhu Marina Bay dopadlo, keby si Charles Leclerc počínal lepšie na štarte? Mohol by vyhrať? „Možno áno, ale to je súčasť tejto hry. Môj štart nebol dobrý a potom nasledovali náročné preteky, keďže sa ťažko predbiehalo,“ povedal po pretekoch Leclerc.

Ten túto chybu ešte mohol napraviť, keď po druhom reštarte stíhal Sergia Péreza. Ten však jeho útoky odrazil a nakoniec sa tešil z víťazstva. „V prvom rade si myslím, že pokiaľ ide o Red Bull, sme oproti nim vo výhode len prvých pár kôl. Zdá sa, akoby sa trápili so zahrievaním pneumatík, ale akonáhle ich dostanú do správneho okna, tak sú veľmi rýchli.“

„Koniec pretekov nebol taký reprezentatívny pokiaľ ide o naše tempo. Tlačil som na to, ale keď som sa dozvedel, že strata presiahla päť sekúnd, tak som už len doviezol auto domov. Zrejme je však pravdou, že v úvode stintu som na to tlačil až príliš a gumy sa ku koncu prehrievali,“ povedal Leclerc.

Verte či nie, ale toto bolo prvé dvojité pódium pre Ferrari od Veľkej ceny Miami 8. mája. Pre porovnanie, Red Bull za ten čas vybojoval štyri a Mercedes dve.

„Tak dlho?“ blahosklonne sa pousmial Leclerc. „Dvojité pódium je dobré a ako som povedal pred víkendom, budeme sa v týchto posledných pretekoch snažiť zlepšiť realizáciu našich nedieľ, zlepšiť komunikáciu, stratégie a podobne. Už sme urobili prvé zmeny. Neboli to ľahké preteky, ale myslím si, že sme dnes spravili správne rozhodnutia, za čo som rád. Toto bolo skôr o štarte, kde sme to viac-menej stratili.“