Stále strácame asi sekundu, počíta Hamilton | Magazín F1 - F1online.sk

Stále strácame asi sekundu, počíta Hamilton

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Mercedes

Mercedes bol v prvom tréningu najrýchlejší, aby následne zásluhou Georgea Russella obsadil tretie miesto so stratou troch desatín na čelo. Lewis Hamilton i napriek tomu nehovorí o spokojnosti. Mercedes vraj stráca približne sekundu na kolo.

Strieborné šípy verili, že okruh v Singapure, ktorý si pýta nastavenie na maximálny prítlak, bude monopostu W13 vyhovovať podobne ako Hungaroring či Zandvoort aj vďaka tomu, že sa tu nachádzajú zväčša pomalé a stredne rýchle zákruty.

Lewis Hamilton však v piatok neskákal od radosti. Na boj o pole position ani nepomýšľa. Piate miesto z druhého tréningu považuje za reálnejší obraz toho, kde sa jeho tím skutočne nachádza, ako prvú priečku z úvodu jázd v Marina Bay.

“Začínali sme úplne mimo, v druhom tréningu to už vôbec nebolo také dobré,” lamentoval Lewis Hamilton, ktorý niekoľkokrát prebrzdil či stratil kontrolu nad svojím monopostom. Martin Brundle sa prechádzal po okruhu a konštatoval, že poskakovanie pilotom veľmi komplikuje situáciu, pretože nedokážu ideálne trafiť brzdné body. “Takže by som povedal, že to dopadlo podobne ako každý druhý víkend.”

“S týmto autom už nič nespravíme, poskakujeme tu ako najatí. Nemám pocit, že by sme tento víkend masívne strácali, ale aj tak by som povedal, že reálne sme asi o sekundu pozadu,” pokračoval sedemnásobný majster sveta, ktorý zrejme počíta s tým, že Max Verstappen ešte zrýchli. Russell totiž stratil tri, Hamilton “len” šesť desatín na Carlosa Sainza. “Musíme na tom popracovať.”

Monopost vraj v Singapure tak poskakoval, že po tréningu z toho Hamiltona až bolela hlava. Auto Georgea Russella bolo nastavené lepšie, myslí si. “S tým poskakovaním toho nevieme veľa urobiť. Z hľadiska nastavení sa Georgeovi rozhodne podarilo nájsť viac času na kolo. Z mojej strany sa určite viem zlepšiť, no nedostal som sa do dobrého kola.”

“Auto som mal nastavené tak, že sa mi často zablokovali kolesá,” vysvetlil napokon. “Ale dnes v noci to napravíme, zajtra sa vrátime a pokúsime sa zlepšiť.”

George Russell súhlasí s tímovým kolegom v jednej veci: Tretia a piata priečka pôsobia lichotivo, ale reálne je Mercedes o čosi ďalej za lídrami. Max Verstappen sa istotne vie zlepšiť, a to isté podľa Mercedesu platí aj o Ferrari.

“Musím sa pozrieť na dáta, pretože sa mi zdá, že Charles zajazdil najlepší čas na stredne tvrdej zmesi,” nadhodil George Russell a nebol ďaleko od pravdy. Charlesovi Leclercovi sa v stinte na mäkkých pneumatikách podarilo vylepšiť jeho predchádzajúce maximum len o jednu jedinú desatinku, pričom rozdiel medzi stredne tvrdými a mäkkými pneumatikami by mal byť väčší. Presné čísla nám poskytne Pirelli v priebehu večera. “Neviem, ako sú na tom piloti Red Bullu. Na papieri to teda vyzerá OK, ale som si istý, že ešte nemáme celkový obraz.”

Vzápätí pokračoval: “Určite nás čaká ešte veľa práce, je to tu veľmi hrboľaté. Myslím si, že všetci s tým majú do istej miery problém, ale my už dlho vieme, že toto je slabina nášho auta.”

“Pneumatiky sú tu pomerne chúlostivé. Asi bude opäť platiť, že ak sa ich niekomu podarí pripraviť tak, že trafí do čierneho, tak v kvalifikácii získa obrovské množstvo času na kolo. A dobre vieme, že v týchto pretekoch rozhoduje kvalifikácia. Ale zostaneme optimisticky naladení a v noci budeme pracovať tvrdšie,” uzavrel Russell.