Viete, že ste to pobabrali, vyčítal Vettel tímu. Čo sa stalo?
Atmosféra bude po dnešnej veľkej cene aspoň v garáži Sebastiana Vettela na bode mrazu. Nemec sa doteraz vyhýbal vyjadreniam, ktorými by tímu otvorene niečo vyčítal, ale zdá, že už čaša pretiekla. Všetko sa to začalo uprostred pretekov po zastávke v boxoch, keď nám réžia ponúkla vysielačkovú komunikáciu Vettela s inžinierom.
Sebastian Vettel mal opäť zlý štart, keď v prvej zákrute vyšiel až na obrubník a prišiel o kontrolu nad zadnou časťou auta. Prepadol sa až na poslednú priečku, no začal si raziť cestu nazad.
“Určite to nebolo dobré popoludnie. Neviem, čo sa v tej prvej zákrute stalo. Stratil som grip a roztočil sa,” okomentoval situáciu z úplného úvodu veľkej ceny Sebastian Vettel. “Potom sa mi ale rýchlo darilo dostať späť do poľa. Určite sme dnes mohli skončiť aj vyššie. Z mojej strany tam bolo to roztočenie, ale so stratégiou sme sa mohli z toho dostať.”
Práve stratégie sa týkala Vettelova vysielačka, ktorá prišla uprostred pretekov. Nemec svojmu tímu vyčítal, že sa ocitol za vláčikom dokonca až štyroch jazdcov: Ocona, Kvjata, Ricciarda a Sainza. “Bavili sme sa o tom dnes ráno. Udržím sa tu, ale viete, že ste to pobabrali.”
“Presne o tejto situácii sme sa bavili, že ak by k tomu prišlo, nespravíme to tak, ako sme to nakoniec urobili. Je to frustrujúce. Bol som dostatočne rýchly na to, aby som zostal na trati dlhšie. Chlapci, ktorí boli predo mnou po zastávke v boxoch, jazdili rovnaké časy, aké som ja jazdil na starých gumách,” prezradil po pretekoch Vettel. “Možno sme nemali guráž nechať Charlesa, nech ma predbehne, hoci bol na inej stratégii. Uprednostnili sme radšej povolať do boxov mňa, aby sme sa tomu vyhli.”
Čo teda Ferrari spravilo? Zmenilo stratégiu Sebastiana Vettela tak, aby to nahralo Charlesovi Leclercovi, ktorý len pred pár kolami vyšiel z boxov. Ferrari mu Vettela “odpratalo” z cesty, čím Leclerc získal nejaký čas k dobru. Urobilo to ale tak, že Vettel zostal zaseknutý za spomínaným vláčikom.
Otvorene to potvrdil aj šéf tímu Mattia Binotto: “Sebastianovu prvú zastávku sme posunuli o pár kôl skôr, čím sme ho odsunuli za Kimiho. Ale vedeli sme, že sa zo svojej pozície na trati rýchlo dostane, a Charlesovi Leclercovi to umožnilo pokračovať v jeho comebacku.”
“Z pohľadu tímu to bolo celkovo dobré rozhodnutie,” pokračoval Švajčiar, ktorému dáva štvrté miesto Charlesa Leclerca za pravdu. Nevieme však, ako by Vettel skončil, keby šiel podľa pôvodnej stratégie.
Binotto má ale jasno, Vettelovi zmena stratégie neuškodila. “Nemyslím si, že by sme Sebastiana naším rozhodnutím nejako penalizovali. Nedokázal by overcutnúť Kvjata, pretože mali rovnakú rýchlosť. A potom, ako sme undercutli Sainza, tak skončil na dvanástom mieste a dvanásty by skončil aj tak. Jeho preteky boli zničené na začiatku. Myslím si, že to ich ovplyvnilo viac ako stratégia.”
Na stratégiu sa Vettela spýtali azda vo všetkých rozhovoroch, ktoré v nedeľu poskytol. A mal na vec opačný názor ako Binotto. “Ráno sme sa o tomto bavili, že nemá zmysel ísť do boxov, ak vieme, že sa ocitneme v premávke, a presne to sme spravili. Prezuli sme tiež na tvrdé gumy, ktoré sme potom mali len desať kôl, možno ani to nie. Nedávalo to žiadnu logiku.”
“Čo tým chcem povedať: Prečo by ste na desať kôl nasadili hardy, a potom na dvadsať kôl mediumky? Na konci mi už dochádzali pneumatiky. Presne o tom sme hovorili. Zrejme to nebola najlepšia robota, akú sme dnes mohli odviesť,” vyhlásil Vettel.
Pred týždňom Vettel nemal veľkú chuť komunikovať po skončení veľkej ceny. Odpovedal až na výzvu inžiniera. Teraz Nemca jeho tím tak napálil, že po pretekoch sa svojmu inžinierovi už vôbec neozval, a ten ho ani nevyzýval:
Svetom Formuly 1 sa začínajú ozývať špekulácie, že možno Sebastian Vettel nemá rovnaký monopost ako jeho tímový kolega. Aj na takúto otázku musel odpovedať Vettel v nedeľu. Má pocit, že Leclerc dostáva nejakú inú techniku?
“Neviem,” odmlčal sa Vettel. “Asi je tam niečo, čo mi chýba, takže… Neviem, čo to je… V každom prípade sa snažím ráno vstať z postele a spraviť svoje maximum.