logo F1online.sk

Russell: O rok budeme mať všestrannejšie auto

George Russell
© LAT Images/Pirelli F1 Press Area
Milan Kubala
Milan Kubala29. 9. 2022

Mercedes v doterajšom priebehu ročníka zbieral veľmi vyrovnané výsledky, veď z posledných deviatich veľkých cien len raz chýbal na pódiu. Nevďačí za to však skvele postavenému autu, ktoré by fungovalo na každom type okruhu, ale skôr zaváhaniam konkurencie. George Russell si to uvedomuje, no presvedčený ubezpečuje, že monopost W14 bude kompletnejší.

Nastaviť monopost Mercedesu W13 je hotový hlavolam. Inžinierom sa to darí skôr na okruhoch, pre ktoré je charakteristická “jednotvárnosť” zákrut; čím menej typov zákrut je na okruhu a čím užšie je spektrum rýchlostí, ktorými cez ne monopost prechádza, tým lepšie je na tom auto Mercedesu v porovnaní so súpermi.

Prípravy na ďalší ročník však pokračujú a Mercedes chce zväčšiť dnes veľmi úzke pracovné okno, v ktorom je jeho auto konkurencieschopné. George Russell v Singapure prezradil, že tím už má konkrétnu predstavu, ako to dosiahnuť.

“Som presvedčený, že sa vydávame správnym smerom. V rámci nášho vývoja sa pokúsime aplikovať istú filozofiu. Som si istý, že je správna,” nechal sa počuť George Russell. “Zároveň to však neznamená, že to automaticky dosiahneme. Máme nejaký cieľ, čo je samo osebe obrovské pozitívum. Ako som povedal, máme jasný cieľ, ktorý sa snažíme dosiahnuť.”

“Dokážeme ho trafiť? Som plne presvedčený, že sa nám to môže podariť. Samozrejme, netušíme, ako ďaleko sa cez zimu posunú naši súperi, ale som presvedčený, že v roku 2023 budeme mať kompletnejšie auto, ktoré bude fungovať na širšom spektre okruhov,” rozhovoril sa o cieľoch Mercedesu na nasledujúci rok.

Čo vlastne napĺňa Georgea Russella takou sebaistotou? Britský jazdec tvrdí, že v Mercedese cítiť optimizmus vďaka číslam, ktoré “vypadávajú” zo simulácií nového auta, ale aj vďaka posledným trom veľkým cenám, na ktorých sa inžinieri z Brackley naučili viac o svojom aute.

“Úprimne, toto je založené na dátach,” vysvetľuje svoje presvedčenie. “Intenzívne sme analyzovali preteky, na ktorých sme boli konkurencieschopní, ale aj preteky, na ktorých sme boli pomalí. Snažili sme sa zistiť, aké sú dôvody.”

“Myslím si, že už máme celkom dobrú predstavu. Pochopili sme, prečo sme na niektorých okruhoch konkurencieschopnejší než inde. Naučili sme sa to až na týchto posledných pretekoch. Trojička po letnej prestávke nám toho dosť napovedala, keď sme videli rozdiely vo výkonnosti medzi okruhmi vyžadujúcimi nízky a vysoký prítlak,” hovorí Russell.

Čo vlastne Mercedes zmení na svojom aute? Zostane pri koncepte úzkych bočníc? Našiel spôsob, ako zrýchliť svoj monopost aj bez zmeny filozofie? “Nechcem príliš zachádzať do detailov, pretože sme pracovali veľmi tvrdo, aby sme to pochopili. Dúfam, že o rok to bude naša výhoda, takže nechcem prezradiť nič, z čoho by mohli profitovať naši súperi.”

“Avšak, v konečnom dôsledku je každé auto iné. Musím povedať, že ja mám pocit, že sme auto pochopili. Sme na správnej ceste, no narazili sme na pár prekážok, ktoré sme nečakali. Už sme však odjazdili také množstvo pretekov a zažili sme toľko rôznych situácií, že by nás nič nemalo prekvapiť. Mali sme problémy s poskakovaním, so svetlou výškou, naše auto sa dotýkalo zeme a ničila sa nám podlaha,” vyratúva štvrtý muž priebežného poradia. “Mali sme množstvo rôznych problémov, no teraz veríme, že poznáme aj smer, ktorým sa musíme vydať. Dúfam, že to prinesie aj časy na kolo.”

Súvisiace články