Odchody Piastriho a Alonsa „100-pretekový plán“ Alpinu neohrozia, hovorí Rossi | Magazín F1 - F1online.sk

Odchody Piastriho a Alonsa „100-pretekový plán“ Alpinu neohrozia, hovorí Rossi

fotka k článku undefined
zdroj: Alpine

Keď vlani tím Alpine pod novou značkou, novým vzhľadom a s novým vedením začal novú „päťročnicu“, novopečený šéf Laurent Rossi prehlásil, že v Enstone majú plán sa v rozmedzí 100 veľkých cien vrátiť do bojov na čele. Na ceste sa však už vyskytli nejaké prekážky.

Alpine už v druhom roku svojej „päťročnice“ stratil svoju najväčšiu hviezdu i budúcu najväčšiu hviezdu. Nezvládnutý manažment a ešte horšia komunikácia zapríčinili, že tím jednou ranou opustili Fernando Alonso i Oscar Piastri. Alpine teraz pláta medzery a ešte stále nevieme, kto sa stane novým tímovým kolegom Estebana Ocona.

Podľa slov šéfa Laurenta Rossiho však tieto nepríjemnosti plány francúzskej stajne neohrozia. „Nie sme tým nijak vykoľajení, pretože Fernando zostáva v tíme do konca sezóny, takže je to v poriadku,“ vysvetlil šéf Alpinu.

„Za normálnych okolností by sme mali byť schopní takýto výmoľ na ceste zvládnuť, pretože v tejto fáze je najdôležitejšie auto.“

„Predstavte si, že do monopostu, ktorý je osemnásty alebo devätnásty najrýchlejší, posadíte Maxa Verstappena. Pochybujem, že by s ním dokázal získať viac ako tri pozície. A rovnako to platí naopak, keď posadíte jazdca z toho auta do Red Bullu, tak som si celkom istý, že sa dostane na pódium alebo zvíťazí. Auto je v súčasnosti skrátka najväčší výkonnostný činiteľ a v tomto smere dosahujeme výsledky,“ povedal Rossi.

Alpine sa v súčasnosti nachádza na štvrtom mieste Pohára konštruktérov a vývoj tímu prebieha podľa plánu. Na Veľkú cenu Singapuru inžinieri pripravujú novú podlahu, od ktorej si stajňa veľa sľubuje.

Práve pokrok, ktorý dosiahol Alpine na trati, presvedčil Rossiho, že tím ide svojim cieľom naproti. „Robíme tie správne zmeny, tím je sústredený a plán jasný. Navyše náš tím posilňujeme. Toto pre nás bude vždy najdôležitejšie, auto skrátka musí fungovať dobre.“

„Pilot vám dodá dve alebo tri desatiny navyše, čo v pretekoch môže byť extrémne dôležité, ale rozostup medzi tretím a štvrtým najlepším tímom je oveľa väčší a jazdec sám ho zmazať nedokáže,“ povedal Rossi.