logo F1online.sk

Marketingový potenciál Porsche by bol pre F1 prospešný, hovorí Wolff

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 9. 2022

O vstupe Porsche do Formuly 1 sa diskutovalo dlho a intenzívne. Spojenie s Red Bullom sa napokon neuskutočnilo a teraz okolo švábskej automobilky nastalo hrobové ticho. Niet pochýb o tom, že príchod Porsche by bol pre F1 veľkou vecou. Aj šéf Mercedesu Toto Wolff preto dúfa, že sa ešte môže uskutočniť.

Viedenský rodák bol známy svojim negatívnym postojom k vstupu Michaela Andrettiho a jeho súkromného tímu, aktivity nemeckých automobiliek Audi a Porsche však vítal. Dôvod nie je ťažké pochopiť.

„Každá veľká korporácia, zvlášť automobilka – hoci nielen automobilka, pretože Red Bull je v tom tiež dobrý – nekupuje len pretekársky tím a investuje doň veľké sumy peňazí, ale tiež investuje do jeho aktivácie na trhu. To by bolo pre Formulu 1 prospešné,“ povedal šéf Mercedesu Toto Wolff.

„Keď celosvetovo známa značka ako Porsche vloží svoje marketingové investície do Formuly 1, môžeme z toho profitovať úplne všetci.“

„Toto je tá dôležitá časť. Nie je to len o vlastnení a prevádzkovaní tímu, ale tiež o mocnej reklame, kampaniach a prezentácii značky na všetkých svetových trhoch. Preto je dôležité do Formuly 1 pritiahnuť tieto veľké značky,“ dodal Wolff.

Audi teda už máme „na palube“, ale pre Porsche vyzerá byť cesta do F1 zarúbaná, hoci nie tak celkom. Dianie okolo automobilky zo Stuttgartu síce utíchlo, ale ak je záujem Nemcov o Formulu 1 skutočný, tak čoskoro začnú hľadať ďalšie cesty do F1. Problém je však v tom, že ak chcete vstúpiť v roku 2026, musíte sa prihlásiť do 15. októbra.

„Nemusíte sa prihlásiť do tohto termínu, keď sa chcete pripojiť o rok neskôr,“ hovorí Wolff. „Pre Formulu 1 by bolo určite prínosné, keby sa pripojilo aj Porsche.“

„Musia len zistiť, či je tu ďalší zaujímavý projekt alebo možnosť kúpiť iný tím a nemusí to byť nevyhnutne pre rok 2026, ale aj 2027 či 2028. Pre štartový rošt vo Formule 1 by to bol skvelý prírastok,“ povedal rodák z Viedne.