logo F1online.skF1online.sk

Hamilton verí, že Mercedes bude v roku 2023 späť

Lewis Hamilton
© Steve Etherington/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala18. 9. 2022

Od úvodnej Veľkej ceny Bahrajnu uplynulo už šesť mesiacov, počas ktorých sa rozloženie síl v štartovom poli stihlo výrazne upraviť. Dopredu sa dostáva najmä Mercedes. Strieborným šípom sa darí robiť také pokroky, že Lewisa Hamiltona to napĺňa veľkým optimizmom pred sezónou 2023.

Mercedes W13 prekvapil svojimi bočnicami, no ako sa v prvej fáze ročníka ukázalo, pracovať s nimi a veľmi “vyčnievajúcou” podlahou bol spočiatku tvrdý oriešok aj pre majstrov sveta z Brackley. Až postupom času sa im začalo dariť nachádzať riešenia na poskakovanie, ktoré v konečnom dôsledku nesúviselo len s aerodynamickými charakteristikami podlahy, ale aj so závesmi a odpružením.

A hoci nemecká stajňa z Veľkej Británie nevylučuje, že by sa svojho konceptu úzkych bočníc vzdala, zdá sa to byť čoraz menej pravdepodobné. “V tomto aute sa nachádza potenciál,” prikyvuje Lewis Hamilton, ktorý bol v Holandsku veľmi blízko prvého triumfu v sezóne. “Máme prítlak, ide tu len o to, že na niektorých miestach ho nedokážeme zužitkovať. Samozrejme, ďalšou oblasťou, kde sa vždy vieme zlepšiť, je kvalita jazdy.”

“Som spokojný s tým, ktorým smerom sme sa vybrali. Mám tisícpercentnú dôveru v našich chlapcov v továrni, ktorí dávajú dokopy jednotlivé kúsky skladačky. A nemám pochybnosti o tom, že budúci rok budeme späť v palebnej pozícii,” teší sa na sezónu 2023 sedemnásobný majster sveta.

Mercedes získal osem majstrovských titulov po sebe, no to neznamená, že by nemal na čom pracovať. Podľa Lewisa Hamiltona sa jeho tím stále zdokonaľuje v tom, ako vyvíja nové monoposty.

“V minulosti sme boli silní, vyhrali sme tituly, no naša komunikácia sa neustále zlepšuje. Organizujeme viac stretnutí, viac sa o veciach bavíme. Ja sa im snažím poskytnúť čo najrozsiahlejšiu spätnú väzbu na to, aké mám v aute pocity a čo ma obmedzuje v tom, aby som našiel viac času na kolo. Toto sú veci, ktoré na dátach neuvidia, pretože o to sa postará jazdec,” poznamenal Hamilton.

George Russell však prezrádza, že Mercedes ešte nemá vo všetkom úplne jasno. Otázniky vyvoláva napríklad aj kolísavá forma monopostu W13, hoci aj na ňu už inžinieri nachádzajú odpovede. O čosi viac sa preto škrabú po hlavách, keď sa snažia vysvetliť, prečo bývajú v pretekoch o toľko rýchlejší ako v kvalifikácii.

“Za nami je pätnásť pretekov a my sa to stále snažíme pochopiť,” prezradil George Russell ešte pred štartom veľkej ceny v Monze. “Niet pochýb o tom, že v pretekoch dobre manažujeme teploty pneumatík, a že to pravdepodobne hrá proti nám v kvalifikácii.”

Britský jazdec má aj jednu teóriu. “Myslím si, že autá zo stredu poľa, ktoré dokážu pneumatiky rýchlejšie zohriať, si môžu dovoliť pomalšie výjazdové kolo, počas ktorého pneumatiku zničia o niečo menej. O to viac výkonu majú k dispozícii počas ostrého kola.”

Mercedes však musí už vo výjazdovom kole zabrať, ak nechce predchádzať cez prvé zákruty s chladnými gumami. “My musíme byť v našich výjazdových kolách konzistentne rýchli, aby sme do pneumatík dostali nejaké teplo. Potom však ničíme povrch gumy, čo nás pravdepodobne zaháňa do kúta v kvalifikácii. Ale to je len teória.”

Súvisiace články

Diskusia