logo F1online.sk

Páni! zvolal Alonso, keď mu oznámili, že auto je v poriadku

Fernando Alonso
© Twitter/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala12. 9. 2022

Od Alpinu sa očakávalo, že v Taliansku bude minimálne v strede poľa kraľovať. Nakoniec si domov neodnáša ani jeden jediný bod. Sklamanie z výkonu auta však nebolo cítiť len po pretekoch, ale už počas nich, keď nám réžia ponúkla vysielačkovú komunikáciu medzi Fernandom Alonsom a jeho inžinierom. Zdalo sa, že Španiel už-už začne kritizovať rýchlosť monopostu A522.

Fernando Alonso strávil takmer celý prvý stint v DRS vláčiku za Danielom Ricciardom. Piloti v ňom šli naozaj ako na koľajniciach; po vedľajšej koľaji sa občas prehnal rýchlejší monopost zo zadných pozícií, ale Alonso spolu s ostatnými autami zo stredu poľa len frustrovane nasledovali “vagón” pred sebou. Pritom podľa rýchlosti Alpinu z predchádzajúcich mesiacov by sme predpokladali, že ak niekto, tak on sa dokáže vytrhnúť z DRS vlaku.

Španielovi sa to však nedarilo, až sa mu to nezdalo. “Máme nejaký problém s výkonom alebo je to OK?” spýtal sa preto vo vysielačke. Inžinier pokrútil hlavou: “Z nášho pohľadu všetko vyzerá OK.” To Španielovi takmer vyrazilo dych: “Páni!”

Žiadalo sa dodať “GP2 car”? Alebo čo presne myslel týmto zvolaním? Alonso sa v mixzóne pustil do vysvetľovania: “Samozrejme, vo vysielačke nechcete úplne jasne povedať, že máte problém. Nebol som si teda istý tým, či ‘vyzerá to OK’ je skutočná odpoveď alebo len úhybný manéver. Ale áno, do cieľa sme nedorazili. Potom sa s tým nič nedalo robiť.”

Fernando Alonso už tretíkrát v sezóne nevidel šachovnicovú vlajku. Z Veľkej ceny Talianska musel odstúpiť pre pokles tlaku vody. “Niečo sa stalo s motorom,” vysvetľoval Španiel, keď ešte nemal potvrdenú príčinu. “Možno to súviselo s tlakom vody. Neviem naisto, musíme sa na to pozrieť.”

Rodák z Ovieda vyskakoval z monopostu dosť namosúrene. Nepočkal ani na to, aby ho mechanici zatlačili do garáže, a už chcel byť von. Mrzutý bol z priebehu prvej časti pretekov, ktorú strávil len krúžením vo vláčiku.

Avšak, podľa svojich slov “už od štartu” mal podozrenie na to, že pohonná jednotka nepracuje správne. “Pripadalo mi to, akoby sme na rovinkách nemali k dispozícii plný výkon. Nemal som plný výkon, a preto sme mali ťažké preteky.”

“Udržať sa v týchto súbojoch bolo veľmi ťažké, pretože sme neboli veľmi rýchli. Musíme to vyšetriť a zistiť, aké sú príčiny, pretože tu v Monze sme zaostali ďaleko za očakávaniami,” hodnotí Alonso.

Dvojnásobný majster sveta patrí k najlepším štartérom v padoku, no po prvom kole jednu pozíciu stratil. To sa mu nestáva veľmi často, no treba uznať, že pred Verstappenom by sa skôr či neskôr musel skloniť. Následne sa na šieste miesto vrátil a odrážal útoky Lewisa Hamiltona, no nakoniec jeho obrana nestačila.

“Snažíte sa robiť všetko, čo je vo vašich silách, ale na rovinkách cítite, že čosi nie je v poriadku,” opisuje svoje dojmy Alonso, ktorý jazdil s cieľom “prežiť”. “Ja som len dúfal, že to bude stačiť, aby sme došli do cieľa. Žiaľ, prinajlepšom sme cielili na deviate alebo desiate miesto, ale aj tak by bolo fajn, keby sme odjazdili celú dĺžku pretekov.”

Alpine má stále v rukách štvrté miesto v Pohári konštruktérov, no starosti mu robí niečo iné. McLarenu sa na rýchlej trati v Monze prekvapivo dobre darilo, pritom dlhé rovinky boli doposiaľ baštou Alpinu.

Alonso má otázky, na ktoré bude musieť s tímom nájsť odpovede. “Teraz si nie sme istí tým, ktoré trate nám vyhovujú a ktoré nie. S McLarenom stále bojujeme o štvrté miesto v konštruktérskom šampionáte a očakávam, že vo zvyšných pretekoch to bude s McLarenom tesné.”