logo F1online.sk

Russell: Ferrari nás prekvapilo

George Russell
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala11. 9. 2022

George Russell má na konte ďalšie pódium. Čakali by sme, že bude od radosti celý bez seba, no nie je. Nenaplnili sa totiž predpretekové predpoklady Mercedesu, ktorý veril, že v nedeľu potrápi aj Charlesa Leclerca na Ferrari.

Len hŕstke pilotov sa podarí postaviť na pódium v Monze. George Russell sa dnes pridal k tejto vybranej spoločnosti, na čo je patrične hrdý. “Stáť tu na pódiu je výnimočný zážitok. Každý pilot si želá, aby sa raz postavil na najvyšší stupienok v Monze. Keď ste tam, máte zimomriavky.”

Až na pódiovú ceremóniu to však z pohľadu Georgea Russella bola jedna veľká nuda, najmä po tom, čo ho v piatom kole predbehol Max Verstappen. Holanďana dlho nezdržoval a on sa mu rýchlo vzdialil mimo dosah DRS. Nuž a vďaka Danielovi Ricciardovi, ktorý mu držal ostatných od tela, sa nemusel pozerať ani do spätných zrkadiel.

“V samotných pretekoch sa toho veľa nestalo. Ani zďaleka to neboli naše najsilnejšie preteky v sezóne. Z auta som nemal až taký dobrý pocit a výkonnostne sme sa po prvom tréningu prepadli, no netušíme prečo,” rekapituluje svoj víkend v Monze.

George Russell v sobotu hovoril, že jeho súperom nebude Max Verstappen, ale Charles Leclerc. Nakoniec nestíhal ani naňho. “Charlesova rýchlosť nás prekvapila. Očakávali sme, že Red Bull a hlavne Max bude rýchly presne tak, aký bol dnes a v Spa. Ferrari nás však prekvapilo, preto sme nedokázali zabojovať o druhé miesto.”

Podobne ako viacerí jeho súperi, aj Russell stavil na jednozastávkovú stratégiu so štartom na mäkkej zmesi. Druhý stint chcel absolvovať na hardoch, no vďaka výjazdu safety caru ho mohol skrátiť.

Tvrdé pneumatiky ho nenadchli. “Na všetkých pneumatikách to bolo náročné, ale najkonkurencieschopnejší stint som mal na mäkkej zmesi. Počas neho som sa dokázal držať Red Bullu a Ferrari.”

“Po dvadsiatich kolách sme nasadili tvrdú zmes a skúsili niečo iné, ale boli sme… no skrátka sme neboli konkurencieschopní. Nebola to veľká zábava. Chcel som to len doviezť domov, pretože auto bolo na hrane a navádzalo ma na chyby. Keď sa nemôžete oprieť o pneumatiky a zatlačiť, tak vás to až tak nebaví,” pripúšťa Russell.

Vicemajster sveta George Russell?

Mattia Binotto v posledných týždňoch zvykne na chyby tímu reagovať slovami, že dôležitý je výkon auta. George Russell však ukazuje, že to nie je celkom tak a ide to aj bez neho. Vďaka konzistentným výkonom, dobrým stratégiám a jazde bez chýb sa potichučky dostáva do boja o titul vicemajstra sveta. Ferrari dokonca hrozí, že by mohlo spadnúť na tretie miesto v konštruktéroch. To by bola obrovská potupa.

“Ako som povedal vo vysielačke cestou do boxov, zbierame pódiá, keď máme rýchle auto, no zbierame ich, aj keď rýchlostne strácame. To musíme vnímať ako pozitívum,” pousmial sa britský jazdec z King’s Lynn.

V zákulisí sa už intenzívne pracuje na budúcoročných monopostoch, aby sa Mercedes nebavil o pozícii vicemajstra, ale majstra. V tíme dúfajú, že ďalší ročník bude úspešnejší. Pomôže im fakt, že už našli odpovede na otázky, ktoré ich trápili až do letnej prestávky.

“Rozumieme tomu, prečo sme na takých okruhoch ako Zandvoort a Hungaroring konkurencieschopní, a prečo nie sme konkurencieschopní na takých tratiach, akou je táto či Spa. To však neznamená, že to dokážeme vyriešiť za jednu noc,” vysvetľuje George Russell. “Musíme pokračovať vo vývoji auta. Budúcoročný monopost bude jeho evolúciou. Máme stanovený jasný smer, ktorým sa vydať s vývojom.”

Takže monopost W14 bude evolúciou, nie revolúciou? Môžeme teda vylúčiť, že by sa Mercedes vydal cestou Red Bullu alebo Ferrari? Po tejto otázke Russell pribrzdil: “Nič nie je vylúčené. Máme dosť unikátne rozloženie bočníc. Nedá sa vylúčiť, že budeme pokračovať s týmto konceptom, ale rovnako sa nedá vylúčiť ani to, že zmeníme filozofiu. V skutočnosti však o výkone nerozhodujú široké alebo úzke bočnice, je za tým oveľa viac.”