Leclercovi je ľúto, že fáza VSC neskončila o trochu neskôr | Magazín F1 - F1online.sk

Leclercovi je ľúto, že fáza VSC neskončila o trochu neskôr

fotka k článku undefined
zdroj: Twitter/Scuderia Ferrari

Aj keď Charles Leclerc nebol najväčším favoritom Veľkej ceny Talianska, všetci Tifosi v kútiku duše dúfali, že by sa to predsa len mohlo podariť. Monacký pretekár do toho dal všetko, ale objektívne, jeho Ferrari tempu Red Bullu skrátka nestačilo. Ostatne, to sa pred víkendom aj očakávalo.

Ťažko povedať, či malo Ferrari dnes za akýchkoľvek okolností, okrem vypadnutia Verstappena, šancu na víťazstvo. Monačan sa po pretekoch pohrával s myšlienkou, čo by bolo, keby fáza VSC pri vypadnutí Sebastiana Vettela trvala dlhšie. Skončila totiž ešte v čase, keď pilot Ferrari prechádzal boxovou uličkou, takže Ferrari z tejto situácie nevyťažilo maximum. Na druhej strane, Red Bull mal dnes objektívne lepšie tempo než Ferrari.

„Celkovo si myslím, že naše dnešné tempo nebolo zlé. Mali sme dosť smolu, že fáza virtuálneho safety caru skončila po mojej prvej zastávke uprostred boxovej uličky. Chceli sme totiž zastaviť a natiahnuť náš prostredný stint v prípade, že budeme môcť vyťažiť z menšej straty v boxoch počas fázy VSC. Bohužiaľ, nevyťažili sme z toho úplné maximum, keďže zelená prišla o niečo skôr. Potom bolo našou úlohou udržať sa na stredne tvrdých pneumatikách čo najdlhšie,“ vysvetlil po pretekoch stratégiu svojho tímu Charles Leclerc.

V jednom z ďalších rozhovorov potom priznal, že keby vedel, že fáza VSC skončí skôr, do boxov by zamieriť nechcel. Samozrejme, toto on a ani Ferrari vedieť nemohlo. Čisto hypoteticky by však podľa jeho názoru bolo lepšie zostať na trati.

V závere sa Leclercovi črtala ešte jedna príležitosť pri reštarte pretekov, keď bol on i Max Verstappen prezuť na čerstvé pneumatiky. Vieme, aké dokáže byť Ferrari silné na jedno kolo. Predstava záverečného šprintu na dve alebo tri kolá mohla jeho monopostu vyhovovať, no už sa nikdy nedozvieme, ako by to skončilo.

„Pokiaľ ide o tie záverečné kolá, tak z môjho pohľadu to vyzeralo, že trať bola uprataná. Preto som očakával, že príde reštart pretekov. Možno sa však dialo niečo, o čom neviem a preto sa napokon preteky nereštartovali, naozaj neviem,“ pokrčil plecami Leclerc.

V Zandvoorte to pritom nebolo nepodobne, keď Ferrari povolalo Charlesa tesne pred výjazdom safety caru na trať. Dnes boli strategické rozhodnutia Ferrari i prevedenie samotných zastávok dobré, no Red Bull bol v Monze skrátka príliš rýchly.

„Ťažko predikovať, kedy fáza VSC skončí. Keď sa pozriete na celú sezónu, nájdete veci, ktoré sme mohli urobiť lepšie, ale nemyslím si, že dnes sme mohli urobiť niečo jednoznačne lepšie. Bohužiaľ, teraz to možno vyzerá, že sme urobili zlé rozhodnutie,“ hovorí Leclerc.

„Red Bull je veľmi dobrý, zvlášť v pretekovom tempe a pri manažovaní zadných pneumatík. V tomto majú zdá sa prevahu. Myslím si však, že ešte môžem do konca sezóny vyhrať nejaké preteky. Medzi Spa a Monzou sme dokázali dobre zareagovať a treba pamätať, že to neboli trate, ktoré by nášmu autu sedeli. Mali sme však dobré tempo, takže som si istý, že ešte môžeme vyhrať nejaké preteky,“ povedal monacký pretekár.